رئیس اتاق بازرگانی قزوین پیشنهاد کرد
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه تمام صنایع ایران به ویژه این استان نیاز به نوسازی دارد، پیشنهاد می‌کنم مذاکرات طرفین به سمت واردات ماشین‌آلات صنعتی از لهستان سوق یابد.
کد خبر: ۳۹۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا کشاورزقاسمی در نشست هیأت تجاری لهستان با تولیدکنندگان و تجار استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام صنایع ایران به ویژه این استان نیاز به نوسازی دارد، پیشنهاد می‌کنم مذاکرات طرفین به سمت واردات ماشین‌آلات صنعتی از لهستان سوق یابد.

وی افزود: قزوین در حوزه معدن از نظر فلزات گرانبها بسیار غنی است و در حوزه کشاورزی هم یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان میوه به ویژه انگور و کشمش، خشکبار و زیتون در کشور به شمار می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه گردشگری هم با توجه به اینکه قزوین 50 سال پایتخت ایران بوده بیش از یک هزار اثر تاریخی ثبت شده دارد که می‌تواند در جذب گردشگران موفق باشد.

کشاورزقاسمی ادامه داد: نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف چند میلیونی آن از دیگر ویژگی‌های استان قزوین برای سرمایه‌گذاری است.

این مسؤول یادآور شد: به لحاظ زیرساختی هم وجود شاهراه‌ها، ریل راه‌آهن، گاز و برق از لحاظ زیرساختی برای تولید بسیار مناسب است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: از لحاظ نیروی انسانی ماهر هم از غنی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رویم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کشاورزقاسمی گفت: تمام این موارد در کاهش قیمت تمام شده محصول تولیدی بسیار اثرگذار است بنابراین می‌توان مدعی شد قزوین، گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در تمام حوزه‌ها است.

وی با اشاره به تاریخچه ارتباطات لهستان و قزوین بیان کرد: قزوین افتخار میزبانی مهاجران لهستانی در خلال جنگ جهانی دوم را دارد و تا چند سال پیش هم خلبانان لهستانی در مرکز هواپیمایی ویژه سم‌پاشی کشاورزی در قزوین فعالیت می‌کردند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: توسعه هواپیمایی هم می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای همکاری فی‌مابین قزوین و لهستان باشد.

کشاورزقاسمی با بیان اینکه در ارتباط تجاری بخش خصوصی دو کشور ساده‌ترین مطلب بحث صادرات و واردات است، افزود: امروز هم در مذاکرات صورت گرفته تقاضاهایی مطرح شد که قطع به یقین قابل تأمین است.

این مسؤول اضافه کرد: تمام صنایع صنعتی ایران به ویژه استان قزوین نیازمند نوسازی ماشین‌آلات صنعتی است بنابراین پیشنهاد بنده به طرف لهستانی این است که مذاکرات را به سمت تأمین این ماشین‌آلات سوق دهد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین در نزدیکی بندرانزلی واقع شده و بخشی از کالاهای مورد نیاز استان که وارداتی است از حوزه دریای خزر تأمین می‌شود.

کشاورزقاسمی گفت: با توجه به این امر یکی دیگر از پیشنهاداتم برای گسترش روابط با لهستان، حمل و نقل دریایی در حوزه دریای خزر است زیرا اقلام مورد نیاز قزوین به راحتی ظرفیت چند کشتی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی مطرح کرد: اتاق بازرگانی قزوین برای پیگیری مصوبات مذاکراتی که در سفر هیأت‌های لهستانی به استان قزوین به تصویب رسیده، اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: به منظور پیگیری این مصوبات 6 کارگروه کشاورزی، معدن، آرایشی بهداشتی، سیستم‌های مالی برای فروشگاه‌ها و تجارت عمومی تشکیل دادیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار