رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: حفظ منابع طبیعی ممکن نیست مگر با همکاری مردم می توان به حفظ منابع طبیعی کمک کرد.
کد خبر: ۳۸۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 05 March 2017
ابه گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه، امروز خسرو شهبازی به مناسبت پانزدهم اسفندماه و روز درختکاری اظهار داشت: سطح کشت باغات استان نسبت به میانگین کشوری که ۱۶ درصد است،پایین تر بوده و سهم استان از این میزان ۴/۵ درصد است ومردم در توسعه کشت باغ های دیم و آبی به ما کمک کنند که کارشناسان سازمان  توصیه می کنند که ده هزار از اراضی را می توان احیا کرد.

او با اشاره توسعه پانزده هزار هکتار از باغات با همکاری استاندار در سطح استان، ادامه داد: امیدواریم با تامین اعتبار قدمی در این زمینه برداریم چراکه پوشش گیاهی و جنگلی استان رابه عنوان کمربند زیستی ایران را حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: توده هایی که از مدیترانه به سمت استان آمده از رشته کوه های زاگرس عبور می کند که وضعیت پوشش گیاهی منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

شهبازی عنوان کرد: ما باید با داشتن این موقعیت پوشش گیاهی را برای کاهش دی اکسید کربن و تولید اکسیژن بیشتر  تقویت و حفظ کنیم که در هفته منابع طبیعی باید بیشتر به حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری توجه کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار