واحد تولیدی تکاب مازندران به عنوان تنها کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار، کاغذ اسکناس، چک، صفحات پاسپورت، کاغذ شناسنامه، در سطح کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 05 March 2017
 محمد محمدپور عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف گفت: واحد تولیدی تکاب استان مازندران به عنوان تنها کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار، کاغذ اسکناس، چک، صفحات پاسپورت، کاغذ شناسنامه و.... در سطح کشور می‌باشد که نمونه بارز خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: شاید باور برخی‌ها بر این باشد که اسکناس‌های موجود در کشور در خارج تهیه و چاپ می شود؛ اما در کمال افتخار باید اذعان کرد کاغذ همه اسکناس‌های ملی که در سطح کشور در گردش است، به‌دست توانای ایرانی  و در یک واحد مهم تولیدی در مازندران تولید می‌شود.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد: از سال‌ها پیش مسئولان اقتصادی کشور طی بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار باید در داخل کشور تاسیس شود؛ چرا که این مساله می‌تواند صرفه جویی‌های پرشماری را برای کشور به ارمغان آورد.
 
محمدپور اضافه کرد: از این‌رو این واحد تولیدی در استان تاسیس و در دوران فعالیت خود تا این لحظه نشان داد که هیچ چیزی به لحاظ مسائل امنیتی، فنی، صنعتی  و تکنولوژی از رقبای خارجی خود کم ندارد و حتی امکان خدمات در برهه فعلی به کشورهای همسایه را نیز دارد.
 
خودکفایی بومی  در صنعت چاپ اسکناس
وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح تاسیس کارخانه تولید کاغذهای اسکناس توانست خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی به خارج را برای صنعت ایران به ارمغان بیاورد؛ تصریح کرد: بهره وری از امکانات و منابع داخلی، صرفه‌جویی ارزی، امنیت تولید اوراق بهادار و اسکناس‌های رایج و ایجاد اشتغال مولد، از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح قلمداد می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون 320 نفر در این کارخانه مشغول کار هستند که این مساله نشان دهنده اهمیت این کارخانه در حوزه اشتغال‌زایی است.
 
گفتنی است واحد تولیدی تکاب در شهرستان آمل و در حد فاصل جاده آمل به چمستان و در زمینی به مساحت 324 هزار مترمربع  واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار