استفاده کنندگان از طرح های آبیاری نوین از تسهیلات بلاعوض بهره مند می شوند.
کد خبر: ۳۸۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 02 March 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عباس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح های آبیاری نوین در شهرستان فسا  از اجرای این طرح ها  در 400 هزار هکتار از اراضی کشور در سال آینده خبر داد.
 
وی ادامه داد: در 1 میلیون و 600 هزار هکتار اراضی کشور طرح های نوین آبیاری اجرا شده است .

عباس زارع با اشاره به پرداخت مبلغ 7 میلیون تومان، برای اجرای هر هکتار آبیاری نوین تصریح کرد: برای اجرای ماشین های آبیاری نیز 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره با برنامه ششم قانون توسعه بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور و استفاده درست از آب برای افزایش بهره وری، از سال آینده دولت برای اجرای طرح های آبیاری نوین 85 درصد هزینه ها را پرداخت می کند.

وی اظهار کرد: در 185 هزار هکتار از اراضی استان فارس طرح های آبیاری نوین اجرا شده است و این استان در اجرای طرح آبیاری نوین در کشور رتبه اول را دارد.

شاهرخ سامانی مدیر جهاد کشاورزی فسا  نیز با بیان اینکه اجرای طرح های نوین آبیاری از سال 1380 در شهرستان فسا آغاز شد افزود: این طرح تاکنون در 10 هزار و 500 هکتار اراضی اجرا شده است .

وی ادامه داد: با اجرای طرح های آبیاری نوین در 20 هزار هکتار از زمین های باقی مانده این شهرستان سالانه 20 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می شود.

شاهرخ سامانی اظهار کرد: قرار است سال آینده طرح آبیاری نوین در 500 هکتار از زمین های شهرستان فسا اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار