ترکیب مجلس دهم نشان از جایگاه رفیع اصلاح طلبان در جامعه است/ مسئولان دو تابعیتی جاسوس های بالقوه اند/ پول های سرگردان مردم و پروژه های نیمه تمام فراوان/اسکان عشایر در جهرم/ جانمایی برای احداث روستاهای خراب شده جهرم/ واحد گندله سازی در خرامه احداث می شود /قانون تبعیض آمیز معافیت مالیاتی/
کد خبر: ۳۸۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 01 March 2017
ترکیب مجلس دهم نشان از جایگاه رفیع اصلاح طلبان در جامعه است
به گزارش تابناک فارس:سخنگوی فراکسیون امید گفت: پیام ترکیب مجلس دهم این بود که جایگاه مهم جریان اصلاحات به‌ ویژه بزرگان این جریان از جمله مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و سایر بزرگان در جامعه همچنان جایگاهی رفیع است.
بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس با بیان این‌که اکثر منتخبان لیست امید، برای نخستین بار وارد مجلس شده بودند، گفت: در روزهای نخست حتی ما همدیگر را نمی‌شناختیم و باوجود دخالت‌هایی که در جریان انتخاب هیات رییسه مجلس وجود داشت و حتی از خارج مجلس نیز اقداماتی صورت می‌گرفت، موفق شدیم از میان اعضای هیات رییسه ۱۲ نفری مجلس، ۷ نفر را به هیات رییسه فرستادیم.
 
مسئولان دو تابعیتی جاسوس های بالقوه اند
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: داشتن گرین کارت برای مسئولان کشوری ضعف محسوب می شود.وی گفت: تعداد افراد دارای تابعیت مضاعف که به جرم جاسوسی دستگیر و محاکمه قابل ملاحظه است و کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و کانادا به ایران فشار می آورند که تا تبع آنها آزاد شوند به این جهت روی افراد دارای تابعیت مضاعف حساسیت بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: بنابراین مسئولان دارای گرین کارت و تابعیت مضاعف زمینه ای برای جاسوسی در کشور هستند، چرا که آنها تمام پل های پشت سر خود را برای بردن خانواده، سرمایه و فرزندانشان به کشورهای غربی خراب می کنند و همین پل های خراب فضایی جاسوسی کردن را ایجاد می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 90 درصد افرادی که متهم و محکوم به جاسوسی می شوند تابعیت مضاعف دارند بنابراین حساسیت روی این افراد بیشتر از گرین کارتی هاست.


پول های سرگردان مردم و پروژه های نیمه تمام فراوان
رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه حجم پروژه های نیمه تمام بیش از 500 هزارمیلیارد تومان است، گفت:سالانه با فروش اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی بیش از 50 هزار میلیارد تومان نمی توان به پروژه های عمرانی تزریق کرد.
رضایی کوچی با اشاره به اینکه فرصت جذب سرمایه های خصوصی در پروژه های عمرانی فراهم نشده است،ادامه داد:امروز سرمایه های بخش خصوصی به خارج از کشور رفته یا درمشاغل کاذب همانند بخش خدماتی سرمایه گذاری می شود.
وی با بیان اینکه دولت باید مشوق های خوبی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی قرار دهد،یادآور شد:نزدیک به هزار میلیارد تومان پول در دست مردم است که به دلیل کاهش سود بانکی از بانک ها خارج شده است،لذا این پول های سرگردان باید به سمت پروژه های عمرانی، بزرگراه ها،آزادراه ها و شبکه های ریلی هدایت شود.
 
اسکان عشایر در جهرم
نماینده مردم جهرم در مجلس از احداث سایت اسکان عشایر در این شهرستان خبر داد.
رضایی با بیان اینکه وسعت این سایت اسکان ۷۱ هزار و ۶۹۴ متر مربع است، افزود: در این سایت تعداد ۱۱۵ قطعه زمین به مساحت بیش از ۶۰۰ متر مربع پیش بینی شده است.وی با اشاره به اینکه تا کنون ۶۴ قطعه زمین به عشایر واگذار شده است، بیان کرد: ۳۳ نفر نیز به منظور دریافت وام به بانک معرفی شده اند.
رضایی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۸ واحد مسکونی احداث شده است، ادامه داد: همچنین هفت هزار متر مربع از معابر سایت اسکان عشایر آب شیرین با اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آسفالت شده است.
 
جانمایی برای احداث روستاهای خراب شده جهرم
وی گفت: در سیل اخیر یک روستا به طور کامل به زیر آب رفته و روستای قلات در بخش مرکزی جهرم تا 90 درصد تخریب شده است.
رضایی با بیان اینکه کار اسکان مردم این دو روستا به طور موقت انجام شده است افزود:جانمایی برای روستاهای تخریب شده صورت گرفته و بزودی طرح اسکان در منطقه جدید اجرا می شود.
 
واحد گندله سازی در خرامه احداث می شود
نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس گفت: با همکاری بخش خصوصی، واحد گنداله سازی که زیرمجموعه فولاد است در خرامه ساخته می شود.
اسماعیلی افزود: این واحد گنداله سازی در مرحله اول برای 700 نفر به صورت مستقیم و برای ده هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می کند.
 
قانون تبعیض آمیز معافیت مالیاتی
رحیم زارع؛نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درباره تبعیض در معافیت مالیاتی حقوق گفت: اینکه معافیت حقوق کارکنان دولت تا سقف 2میلیون تومان در ماه و معافیت سایرین که شامل کارگران نیز می شود، یک و نیم میلیون تومان شود، تبعیض است.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید  در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده و آقای سیدفریدموسوی نماینده مردم تهران در مجلس برای رفع تبعیض در معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی در نامه‌ای از رئیس مجلس درخواست بررسی مجدد این موضوع را داشتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار