استاندار اردبیل گفت:‌ حوادث طبیعی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیریر داشته است.
کد خبر: ۳۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 24 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای ستاد بحران استان اردبیل اظهار داشت:‌ در سال گذشته به دلیل سیل و خشکسالی خسارات زیادی به استان از جمله شهرستان‌های مشگین‌شهر و بیله‌سوار وارد شده و متاسفانه سبب کاهش تولیدات و محصولات کشاورزی در این شهرستان‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هیچ گونه حوادث طبیعی از جمله سیل، طوفان و خشکسالی در استان اردبیل رخ نداده است، گفت:‌ باید مدیریت بحران در استان اردبیل همیشه آمادگی لازم را در مقابل حوادث احتمالی داشته باشد.

خدابخش تصریح کرد: متاسفانه در سال‌ گذشته عده‌ای از همشهریان در دریاچه نئور، شورابیل و کانال پارس‌آباد جان خود را از دست دادند و اگر در این راستا پیش‌بینی و آمادگی‌های لازم انجام می‌شد این حوادث اتفاق نمی‌افتاد.

استاندار اردبیل بیان کرد:‌ باید در مقابله با هر گونه حوادث احتمالی نیروهای ستاد بحران از آمادگی کاملی برخوردار شوند و به دور از هر گونه تجمع و شلوغی به خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان بپردازند.

وی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی ستاد مدیریت بحران در تبریز که استان اردبیل نیز در این کارگاه حضور می‌یابد فرصتی بزرگ برای ارائه عملکردها و قابلیت‌های استان اردبیل در مقابله با بحران است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد:‌ کارگاه‌های آموزشی ستاد بحران علاوه بر سطح ملی باید در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیز برگزار شود و استان اردبیل آمادگی لازم را برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی دارد.

خدابخش گفت: برگزاری مانورها و کارگاه‌های ستاد مدیرت بحران علاوه بر کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی می‌تواند آموزش نوینی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی در مقابله با هرگونه حوادث طبیعی باشد.

وی تصریح کرد:‌ کارگاه آموزشی ستاد بحران در تبریز که به مدت 3 روز برگزار می‌شود می‌تواند آرامش روحی و روانی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده و این کارگاه در مقابله با بحران‌های کنونی بسیار موثر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار