فرهاد محمدی در گفتگو با تابناک:
متخصص روانشناسی مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: روانشناسان سال ها ست که اختلالات روانی شناخته شده را دسته بندی کرده و روزبه روز برای درمان آن برنامه های جدیدی در نظر می گیرند که ساختار طرحواره یکی از این برنامه هاست.
کد خبر: ۳۸۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 27 February 2017

فرهاد محمدی در گفتگو با تابناک ،گفت:  طرحواره تلفیقی از درمان های مختلف برای شکستن رفتار های کسانیست که مشکلاتی را از گذشته به همراه دارند که دستورالعمل این  رویکرد بهبود رفتار و  استقلال به فرد  در طول زندگی اش است.

وی با بیان اینکه روان درمانی شناخت زیر بنای اختلال و ارایه راهکار مناسب با آن است، خاطر نشان شد: مشاوران در مدارس یا دیگر سازمانها الگوی درمانی طرحواره راریاد گرفته و براساس دستورالعمل و متناسب با مراجعات تغیبراتی را  ایجاد و اقدامات لازم را ارایه دهد.

وی گفت: جامع ترین دوره طرحواره درمانی دو بار  در دانشگاه رازی برگزارشده که یک دوره هم  برای مشاوران  نواحی سه گانه و دوره دیگر برای هسته های مشاوره استان به نمایندگی از همه ی شهرستان ها برگزار که در این کارگاه ۱۵۰نفر درمانگر آموزش دیدند.

این روانشناس ادامه داد: در این دوره درمانگران روش کنترل و بهبود طرحواره درمانی را آموخته  ودربرای درمان  به کارمی برند طرحواره درمانی ساختن ساختاررفتار سازنده است  طرحواره گاهی تا چند نسل در افراد ادامه دارد که اگر فرد مهارت و آگاهی نسبت به آن پیدا کند می تواند آنرا کنترل کنند..
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار