مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان:
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از شروع سال ۹۴ تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای عمران و بازسازی بقاع متبرکه استان اصفهان هزینه شده است.
کد خبر: ۳۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 21 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت الاسلام  و المسلمین پیرامون مرمت و بازسازی بقاع متبرکه استان اصفهان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در حوزه اقتصادی و فرهنگی فعالیت می‌کند، در حوزه اقتصادی و عمران و آبادانی موقوفات و در آمدزایی برای موقوفات در اجرای نیات واقفان خیر اندیش تلاش کرده و استان اصفهان در سال 93 رتبه نخست عمران و آبادانی بقاع متبرکه را به خود اختصاص داد.

وی افزود: از شروع سال 94 تا کنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای عمران و بازسازی بقاع متبرکه استان اصفهان هزینه شده و در کل سال 94 مصوب است که ما 53 بقعه در غالب 110 پروژه عمرانی پیگیری و به سرانجام برسانیم همچنین در سال 93 بالغ بر 10 میلیارد تومان نذورات مردمی برای بازسازی، عمران و آبادانی بقاع متبرکه استان اصفهان داشته ایم که این نشانگر عشق و ارادت مردم استان اصفهان به امام زادگان و توجه آنها به عمران و آبادانی بقاع متبرکه در سطح استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان دارای 718 امام زاده، بقعه، آرامگاه و مقبره است و از شاخص ترین آنها می توان امام زاده مشهد اردهال در کاشان، امام زاده هلال، امام زاده قاسم در آران و بیدگل، امام زاده آقا علی عباس، امام زاده سید محمد در خمینی شهر، امام زاده سید علی در نائین، امام زاده قاسم در مورچه خورت، امام زاده ابراهیم در سمیرم و امام زاده احمد رضا در تیران و کرون و در مرکز استان اصفهان امام زاده زینبیه، علامه مجلسی، امام زاده وحید، امام زاده ابوالعباس، امام زاده سید محمد و امام زاده محسن را نام برد.

وی افزود: بیشترین فعالیت های بازسازی، آبادانی و عمرانی در بقاع متبرکه استان اصفهان در امام زاده قاسم آران و بیدگل، مشهد اردهال کاشان، امام زاده شاه رضا، امام زاده احمد، امام زاده ساره مریم نجف آباد، امام زاده دهق، امام زاده شمس الدین علویجه، امامزاده احم خوانسار، امام زاده سید علی نائین، امامظزاده سید نصرالدین دیزیچه مبارکه، امام زادگان موسی و اسمائیل اردستان و امام‌زاده داوود انجام شده است که در این راستا خیرین بقعه ساز با عشق و اراده به امام زادگان به ما کمک کردند.

حجت الاسلام  و المسلمین  صادقی با بیان اینکه استان اصفهان در کمک خیرین نیز رتبه نخست را دارد، گفت: انتظار داریم که علاوه بر خیرین ارگان های دولتی مثل اداره آب، برق، راه و شهر سازی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نیز در راستا بازسازی امام زادگان و عمران و آبادانی آنها به ما کمک کنند.

وی اظهار داشت: اداره کل راه و شهر سازی استان می تواند در راستا عمران و آبادانی بقاع متبرکه کمک زیادی کنند زیرا بسیاری از امام زادگان استان اصفهان فاقد راه مناسب برای رفت و آمد و یک تابلو راهنما زائر می باشند، امید داریم در سال جاری نیز با کمک خیرین و مسئولان عمران و باز سازی بقاع متبرکه و امام زادگان را در سطح استان اصفهان به خوبی پیش ببریم.

300 امام زاده در اصفهان آماده فعالیت های فرهنگی در تابستان هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به نزدیک بودن فصل تابستان و فعالیت های اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این راستا گفت: اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در حوزه فرهنگی از طرح آرامش بهاری که از نوروز شروع می‌شود و طرح یاس نبوی که تا پایان سال ادامه دارد 57 شناسه فرهنگی را پیگیری می کند که یکی از آنها در حوزه قرآنی است.

وی افزود: در سال 94 باید 25 هزار حافظ قرآن را در سطح استان اصفهان تربیت کنیم که این برنامه با حضور 500 مربی متخصص و دارای گواهینامه علمی در بقاع متبرکه استان برگزار می شود، همچنین طرح نشاط معنوی برنامه ای رایگان برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در سطح استان صفهان است.

حجت الاسلام  صادقی تصریح کرد: از کل 718 امام زاده در استان اصفهان بالای 300 امام زاده فضای مناسبی برای اجرا برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی، مهارتی، زیارتی و سیاحتی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار