استاندار ایلام گفت: توسعه درختکاری و تقویت و گسترش فضاهای سبز تنها راه مقابله با آلودگی هوا و برون رفت از معضل ریزگردها است.
کد خبر: ۳۷۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 08 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در آیین اجرای طرح جنگل کاری بیشه سبز در آبدانان اظهار کرد: پدیده خشکسالی، استفاده بی رویه از عرصه های جنگلی و عدم توجه مردم به اهمیت و نقش درخت در تداوم زندگی و سلامت انسان، عرصه های جنگلی این استان را در معرض تهدید و نابودی قرار داده است.

وی معضل ریزگردها و تهدیدهای ناشی از این پدیده برای سلامت افراد و اجتماع را مهمترین چالش استان های جدار مرزی دانست و افزود: در کنار توجه دولت و اجرای طرح های پیشگیرانه از طریق تخصیص اعتبار و رایزنی با کشورهای همسایه، مردم و نهادهای مدنی و دوستداران طبیعت نیز باید با عزمی راسخ و مسئولیت پذیر، برای مهار این خطر بالقوه تلاش کنند تا در آینده شاهد استانی سالم و سرسبز و با نشاط و عاری از آلودگی هوا باشیم.
 
 اجرای طرح جنگلکاری بیشه سبز با حضور استاندار ایلام، نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مرد درختی ایران در کنار میدان دانشمند هسته ای شهید داریوش رضایی نژاد آغاز شد.

استاندار ایلام و همچنین نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در این آیین هر یک با غرس یک اصله نهال یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و 215 شهید گلگون کفن شهرستان آبدانان را گرامی داشتند.

استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون 71 روز هوای ناسالم را تجربه کرده که از این میزان 54 روز در شرایط هشدار، پنج روز اضطرار و 11 روز بحرانی را پشت سر گذشته است. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار