فرمانده ارشد آجا در فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با بیعت تاریخی با حضرت امام (ره) و رژه تاریخی مقابل ایشان کمر رژیم شاه را ‌شکستند و پیروزی انقلاب را تسریع کرد.
کد خبر: ۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸ 09 February 2015

به گزارش تسنیم، محمدرضا پهلوی مدعی بود پنجمین ارتش دنیا را دارد اما اگر وسیله‌ای در ارتش نیاز به تعمیر داشت باید مستشاران خارجی برای تعمیر می‌آمدند. او مدعی بود وفادارترین ارتش را دارد اما با یک فرمان اغلب سربازانش از پادگان‌ها فرار کردند و بالاخره در 19 بهمن 57 با حرکت انقلابی دلاورمردان نیروی هوایی ضربه نهایی بر پیکره حکومتش وارد شد و او که یک ماه قبل از کشور فرار کرده بود دیگر امیدی برای برگشتنش باقی نماند.

19 بهمن 1357 نظامیان متعهد نیروی هوایی، با حضور در اقامت‌گاه رهبر انقلاب اسلامی در مدرسه رفاه و بیعت با حضرت امام، سندی از حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند. این حماسه حضور و بیعت قاطعانه ارتش، پیوند ارتش با حرکت انقلابی مردم را محکم‌تر کرد.

امام خمینی در روز 19 بهمن 57 در جمع پرسنل نیروهای هوایی فرمودند: «درود بر شما سربازان امام عصر سلام الله علیه، همانطور که فریاد زدید، تاکنون در خدمت طاغوت بودید، طاغوتی که همه هستی ما را ساقط کرد، طاغوتی که ما را برده خارجی‌ها کرد و از امروز در خدمت امام عصر سلام الله علیه و در خدمت قرآن کریم هستید.» تصویر بیعت پرسنل نیروی هوایی ارتش به هنگام بیعت و سلام نظامی در مقابل امام خمینی که در روزنامه‌های فردای آن روز چاپ شد، دژخیمان رژیم را بیش از پیش ناامید و امواج خروشان انقلابی مردم را بیش‌تر کرد.

امیرسرتیپ حسین محمدی فرمانده ارشد آجا در فارس و کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به بیعت تاریخی نیروی هوایی با امام خمینی(ره) پرداخت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

اظهار داشت: توان رزمی یک یگان و واحد نظامی را فقط تجهیزات و وسایل فیزیکی تشکیل نمی‌دهد بلکه برای سنجش توان یک واحد نظامی باید ملاک‌های دیگری را نیز در نظر گرفت.

وی گفت: فاکتور مهم‌تر از تجهیزات، نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارساز است و به کارگیری سلاح‌های هوشمند به اندازه هوش سربازانی است که آن را به کار می‌گیرند، نیروی نظامی باید از ایمان، تعهد کافی و دانش روز برخوردار باشد و بداند که برای چه کسی و برای چه چیزی می‌جنگد.

فرمانده ارشد آجا در فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: نیرویی که مسائل ملی را بر هر چیزی ترجیح دهد و تعهد، درک و بصیرت داشته باشد، با تمام قوا از کشورش دفاع می‌کند و هیچ کشوری نمی‌تواند او را مرعوب کند و این امر در دفاع مقدس در نیروهای نظامی ایران به خوبی دیده می‌شود.

امیر محمدی خاطرنشان کرد: وضعیت ارتش ایران به لحاظ نیروی انسانی قبل و بعد از انقلاب کاملا متفاوت است در حال حاضر نیروها انگیزه بیشتر و تخصص بیشتری دارند در صورتی که قبل از انقلاب نیروهای ارتش تنها ابزار دست مستشاران آمریکایی و اروپایی بودند.

فرمانده ارشد آجا در فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بدنه کارکنان ارتش خود را از مردم می‌دانستند، تصریح کرد: زمانی که امام خمینی پیام می‌دهد ‌سربازان پادگان‌ها را ترک کنند نه تنها سربازان بلکه بیشتر افسران نیز پادگان‌ها را ترک می‌کنند و این نشان می‌دهد که بدنه ارتش از ابتدا با مردم بودند که نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب داشت.

وی بیان کرد: در همان زمان بسیاری از نیروهای ارتش نیز در صف مخالفان رژیم قرار داشتند و حتی زندانی و شکنجه شدند بسیاری از افراد ارتش مثل شهید قرنی و شهید صیادشیرازی در جریان مبارزه با رژیم شاه به زندان افتادند و بعد از پیروزی انقلاب آزاد شدند.

امیرمحمدی با اشاره به حماسه پیوستن نیروی هوایی به انقلاب اسلامی افزود: نیروی هوایی در 19 بهمن چند روز مانده به پیروزی انقلاب با بیعت تاریخی با حضرت امام و رژه تاریخی مقابل حضرت امام کمر رژیم شاه را ‌شکستند و نقطه امید رژیم را نابود کردند.

فرمانده ارشد آجا در فارس و کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این حرکت نیروی هوایی هزینه‌های انقلاب را کم کرد و پیروزی انقلاب را سرعت بخشید و به همین مناسبت هرساله برنامه ویژه‌ای در سراسر کشور و پایگاه هوایی شهید دوران شیراز انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: نیروی هوایی از نیروهای تخصصی ارتش است و خدمات ارزنده‌ای را چه در زمان انقلاب و چه در زمان دفاع مقدس به کشور ارائه داده و هیچ عملیاتی نبوده که نیروی هوایی در آن نقش نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار