آبدانان از شهرستان‌های تابعه استان ایلام بوده که در ریل توسعه و عمران قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۷۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 01 February 2017
به گزارش تابناک اییلام ؛  یکی از شهرستان‌های استان ایلام شهرستان آبدانان با 48 هزار نفر جمعیت است، این شهرستان که در جنوب شرقی استان واقع شده و قابلیت‌های زیادی برای توسعه دارد.

شهرستان آبدانان دارای 40 هزار هکتار اراضی زراعی بوده که بیش از 15 هزار هکتار استعداد آبی شدن داردو دارای بیش از 380 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 10 هزار راس دام سنگین است.

در شهرستان آبدانان 183 اثر طبیعی و تاریخی شناسایی شده است، اینها بخشی از قابلیت‌های شهرستان آبدانان است که به آن پرداخته شده است.

یکی از شهروندان آبدانانی معتقد است که اگر تونل کبیرکوه افتتاح شود به مراکز استان دسترسی پیدا کرده و این مزیت مناسبی است.

یکی دیگر از شهروندان آبدانانی معتقد است: با توجه به این آبدانان دارای مراکز گردشگری زیادی است باید در کنار این مراکز گردشگری، مراکز رفاهی برای رفاه حال کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، ایجاد شود.

فرماندار آبدانان در این رابطه می‌گوید: در دهه فجر امسال بخشی از طرح‌های مهم عمرانی در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مجید عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در این ایام بیش از 27 طرح و پروژه با اعتباری بیش از 20 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: شاخص‌ترین این طرح‌ها در حوزه آبرسانی آب شرب روستایی، در حوزه طرح‌های کشاورزی، طرح آبیاری قطره‌ای و بارانی و طرح‌های آموزشی، طرح‌های بهداشتی، خانه بهداشت روستایی و همچنین شبکه‌های برق رسانی است.

فرماندار آبدانان گفت: توجه به زیرساخت‌ها و قابلیت‌ها می‌تواند افق روشنی را فراروی توسعه شهرستان آبدانان ترسیم کند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار