مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت:
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید محصولات را برندسازی کنیم تا نظر مردم جلب شود، گفت: سامانه جامع ساماندهی انبار در خراسان جنوبی راه‌اندازی و این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۶۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 25 January 2017
 عباس تابش ظهر امروز در همایش معرفی و نحوه بهره‌گیری از سازمان‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز در بیرجند اظهار داشت: باید محصولات داخلی را برندسازی کنیم تا اعتماد مردم را نسبت به آنها جلب شود.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا است افزود: ساماندهی نظام توزیع و خرده‌فروشان سنتی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: راه برون‌رفت از رکود نیازمند همکاری مردم برای مبارزه با قاچاق کالا است ومبارزه با قاچق کالا عزم ملی و جدی را می‌طلبد.

تابش با بیان اینکه تاکنون 120 هزار واحد انبار در سامانه جامع شرکت‌های پخش ثبت‌نام کرده‌اند افزود: سامانه جامع انبار مجوز صدور بارنامه را صادر می‌کند و اگر اطلاعات انباری در این سامانه ثبت نباشد امکان صدور برنامه نخواهد بود.

وی بیان کرد: باید کیفیت کالاهای داخلی را به مردم شناساند و آنها را در راستای استفاده از تولیدات بومی منطقه ترغیب و تشویق کنیم و وزرات صنعت، معدن و تجارت شفاف‌سازی و روان‌سازی شبکه‌های توزیع کالا را برعهده داشته که دراین راستا اقدامت مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی تبلیغات یکی از برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: ساماندهی نظام توریع خرده‌فروشان سنتی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تدوین سند توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقشه راهی برای رسیدن به این هدف است.

سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظام خرده فروشی به 20 درصد افزایش می‌یابد

تابش افزود: در حال حاضر 2 هزار شعبه و 60 شرکت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند که این شرکتها ارزیابی شده و نوآوری، خلاقیت در خرده فروشی و کیفیت از شاخص‌های ارزیابی عملکرد آنها است.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به بند 23 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شفافیت نظام توزیع و تسهیل فرایند تجارت و توجه به ضرروت شفافیت دفتر امور خدمات بازرگانی موظف به پیاده‌سازی سامانه جامعه انبار و سامانه شناسنامه‌دار کردن کالا شده که در این زمینه اطلاعات موجود در سازمان‌های فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سامانه جامع انبار منتقل شده تا بر مبنای آن فعالان حوزه ذخیره‌سازی کالا شناسایی شوند.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه الکترونیک جامع ساماندهی انبار در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود گفت: این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود و کمی‌سازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر خدمات و اقدامات انجام شده در زمینه شفاف‌سازی شبکه‌های توزیع کالا است.

تابش افزود: ساماندهی شرکت پخش کالا راه‌اندازی شده که در این سامانه انسان نقشی نداشته و تمامی برنامه‌ها الکترونیکی است و در حال حاضر سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای تنها 8 درصد از کل نظام خرده فروشی در بازار است.

وی تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظام خرده فروشی به 20 درصد افزایش می‌یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار