مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برگزاری اجلاس سراسری صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور در استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فریدون اللهیاری اظهار کرد: این اجلاس دو روزه در روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه با حضور استان‌های مختلف کشور به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: اجلاس صنایع دستی فردا با حضور معاون صنایع دستی کشور و 16 استان آغاز شده و نقطه نظرات جمع‌بندی شده هر استان برای اخذ تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مهم‌ترین موضوعاتی که در مباحث صنایع دستی استان اصفهان جمع‌بندی شده را بحث بازاریابی صنایع دستی، حمایت و تسهیلات، حفظ رشته‌های در آستانه منسوخ شدن، راه‌اندازی خانه‌ صنایع دستی در شهرستان‌ها، تشکیل منطقه ویژه اقتصادی صنایع دستی و بسته‌بندی مناسب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برخی از موضوعات نقطه نظرات مشترک استان‌های کشور است، گفت: این اجلاس فرصت خوبی برای حل مشکلات این حوزه و سیاست‌گذاری برای سال جاری است.

اللهیاری افزود: روز 31 اردیبهشت ماه اصفهان نیز میزبان معاون میراث فرهنگی خواهد بود و مهم‌ترین مسائل و مشکلات میراث فرهنگی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی پایگاه‌های جهانی، ثبت جهانی مواریث ملموس و ناملموس، تعریف پایگاه‌های ملی و مهارت مرمت‌کاران را از جمله موارد مورد بحث و گفت‌وگو در این اجلاس ملی عنوان کرد.

* پایگاه ملی زواره و ابیانه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مباحث مربوط به مدیریت پایگاه‌های جهانی از اهمیت خاصی برای استان‌ها برخوردار است، اظهار کرد: راه‌اندازی پایگاه‌های ملی برای حفظ بافت‌های سنتی با ارزش نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ بافت‌های تاریخی با ارزش تصریح کرد: در استان اصفهان عرصه‌های تاریخی وجود دارند که اگر چه ثبت جهانی نشده‌اند اما از ارزش تاریخی و معماری بسیار بالایی برخوردارند و می‌توانند کاندیدای ثبت در فهرست جهانی یونسکو باشند.

اللهیاری تاکید کرد: این بافت‌های با ارزش نیازمند مراقبت و حفاظت‌هایی در حد استانداردهای جهانی هستند.

وی مسئله مهارت مرمت‌کاران به ویژه در دوران حاضر که برون‌سپاری در دستور کار سازمان قرار دارد را بسیار مهم دانست و گفت: توانمندی و علاقه به حفظ میراث فرهنگی از ضرورت‌های مرمت بناهای تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از استقبال سازمان میراث فرهنگی کشور از خلاقیت میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: استان اصفهان برای نخستین بار اقدام به تاسیس دفتر مدیریت پروژه و دفتر فنی کرد که مورد توجه سازمان مرکزی قرار گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار