سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین خبر داد:
کرمانشاه- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از واکسیناسیون ۱۰۰۰۰۰ راس دام علیه تب برفکی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 23 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، صیاد غلامی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون دام های استان علیه بیماری تب برفکی از مایه کوبی  ۱۰۰ هزار راس دام سبک علیه این در شهرستان هرسین خبر داد.

وی زمان آغاز طرح واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری تب برفکی را از ابتدای دی ماه امسال اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح تا ۴۰ روز کاری ادامه دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین، مایه کوبی دام های سبک علیه این بیماری را کاملا رایگان اعلام کرد و گفت: واکسیناسیون۱۳۰ هزار راس دام سبک علیه این بیماری در شهرستان هرسین پیش بینی شده است.

وی از واکسیناسیون تمام دام های سبک شهرستان هرسین تا  پایان اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۸۲ روستای این شهرستان تحت پوشش طرح مذکور قرار گرفته و مایه کوبی شده اند.

غلامی تب برفکی را یک بیماری خطرناک دامی دانست و گفت: تب برفکی، یک بیماری ویروسی مختص زوج سم های اهلی و وحشی است که دام های نشخوار کننده چون گاو، گوسفند و بز را درگیر می کند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین، تب برفکی را مهمترین و زیان بار ترین بیماری واگیر دامی عنوان کرد.

وی گفت: از جمله علائم این بیماری می توان به تب، افسردگی،  بی اشتهایی دام، بروز زخم در دهان و لنگش دام اشاره کرد  که موجب کاهش تولید شیر و گوشت و تلفات در دام های جوان می شود.

غلامی در پایان از دامداران خواست که همکاری لازم را با اکیپ های اعزامی دامپزشکی برای واکسیناسیون به عمل آورده حتی المقدور از جابه جایی دام طی مدت اجرای فاز واکسیناسیون خودداری کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین خاطر نشان کرد: دامداران عزیز هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا گزارش بیماری را با شماره تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی ستان کرمانشاه در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار