مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه شیمایی با علفهای هرز در مناطق گرمسیری استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 22 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد شریفی با بیان اینکه مبارزه شیمایی با علفهای هرز در مناطق گرمسیر استان از اواخر هفته گذشته آغاز شده، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این مبارزه تا اواخر بهمن ماه و نهایتا تا هفته اول اسفند ماه ادامه داشته باشد.
 
شریفی با بیان اینکه در سال‌های نرمال مبارزه شیمایی با علفهای هرز در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه تا پایان بهمن‌ماه ادامه می‌یابد، افزود: امسال به دلیل شرایط متفاوت آب و هوایی و کاهش میزان بارندگی‌ها به ویژه در فصل پاییز، پیش بینی می‌شود  این مبارزه تا هفته اول اسفندماه ادامه داشته باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: تاکنون مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در سطح نزدیک به 700 هکتار از اراضی مناطق گرمسیر استان انجام گرفته است. 

وی در ادامه به شرایط لازم برای انجام مبارزه شیمیایی اشاره کرد و افزود: مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز باید در دمای بالای پنج درجه سانتیگراد انجام شود و در دمای پایین‌تر نباید این اقدام صورت گیرد.

شریفی رطوبت پایین، عدم وزش باد، استفاده از دوز کافی از سموم در کنار استفاده از میزان کافی آب را در مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز به کشاورزان توصیه کرد.

وی از کشاورزان خواست برای استفاده از سموم حتما نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی را هم داشته باشند.

شریفی در ادامه با اشاره به تهیه بیش از 20 نوع سم برای مبارزه با علفهای هرز در مزارع استان، افزود: سم کافی و حتی مازاد بر نیاز در استان برای مبارزه با علف‌های هرز موجود است و از این حیث مشکلی وجود ندارد.

به گفته شریفی مبارزه با علف‌های هرز در مناطق معتدل و سرسیر استان نیز از اواخر اسفند ماه و فروردین ماه آغاز خواهد شد.

این مسئول در ادامه استان کرمانشاه را جزو استان‌های پیشتاز در مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز برشمرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال این مبارزه در سطح بین 450 تا 480 هزار هکتار از اراضی استان انجام شود.
 
به گفته شریفی سال گذشته مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در سطح حدود 460 هزار هکتار از اراضی استان انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: اگر مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع انجام نشود، میزان عملکرد مزارع با افت حداقل 25 درصدی مواجه خواهد شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار