رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه که در معیت مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، جمعی از معاونین و مدیران این سازمان با ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه دیدار کرد، از حمایت این سازمان از احداث باغات دیم در اراضی سیب دار، کشت گیاهان دارویی و گلخانه های متوسط و کوچک خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در این دیدار با بیان اینکه جهاد کشاورزی در انقلاب اسلامی نقش اساسی را در کنار سپاه و بسیج در امر خدمات اساسی به مردم ارائه نموده است گفت: اگرچه  مردم پاوه  از نعمت اراضی زراعی محروم هستند اما خداوند را شاکریم که نعمتهای دیگر از جمله باغات سرسبز و باران فراوان به ما اعطا کرده است که خوشبختانه در این زمینه ظرفیتهای زیادی داریم .

وی افزود: اورامانات در سال 70 دچار خشکسالی شد که بعد از آن مردم به سمت صرفه جویی در مصرف آب و گسترش باغات دیم رفتند که در این زمینه باید جهادکشاورزی کمک کند که باغات پاوه مدرن شود و میوه های دیگری با ارزش افزوده بیشتر کاشته شود.

وی افزود؛ باغات قدیمی پاوه اکثرا اصولی احدث نشده اند و سنتی هستند و حتی برای چیدن میوه بعضا مردم به مشکل برخورده و صدماتی را می بینند.

ماموستا ملاقادر قادری با تقدیر و تشکر از خدمات جهادکشاورزی به مردم منطقه اورامانات افزود: باید به درخواستها و مشکلات باغداران اورامانات خصوصا پاوه بیشتر رسیدگی شود زیرا باغداران این منطقه در اراضی با شیب بسیار بالا و انتقال آب به این باغات خیلی زحمت می کشند و اقدام به تولید محصولات سالم و باکیفیتی میکنند به همین دلیلی انتظار داریم که بیشتر از گذشته  از ابن مردم حمایت  و نهاده های مورد نیاز را برای آنها فراهم کنند.

در ابتدای این دیدار دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه  گفت: واگذاری اراضی شیبدار به منظور توسعه باغات دیم  در پاوه در دستور کار این سازمان قرار گرفته و آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احداث باغ، کشت گیاهان دارویی و گلخانه نیز هستیم.

وی افزود: احداث باغات دیم همچون بادام می تواند برای کشاورزان مثمر ثمر باشد و در این زمینه سازمان جهادکشاورزی به منظور حمایت از توسعه باغات و ایجاد اشتغال به متقاضیان  یارانه نهال، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت با سود ۱۲ و نیم درصد پرداخت می کند.

وی همچنین افزود: در پرداخت اعتبارات و تسهیلات در زمینه گلخانه های متوسط و  کوچک در شهرستان پاوه نیز هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار