فرمانده انتظامی استان مازندران:
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی کشفیات پرونده کلاهبرداری در استان گفت: از ابتدای امسال بالغ بر ۸۴۵ کلاهبردار حرفه‌ای در استان مازندران دستگیر شد.
کد خبر: ۳۶۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 15 January 2017
تسنیم، سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران ضمن اهمیت نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی جامعه اظهار داشت: بسیاری از شاخص‌های امنیت عمومی و اجتماعی در استان با کمک رسانه‌ها تقویت شده است.
 
وی با اشاره به نقش معاونت اجتماعی در افزایش سهم مشارکت اجتماعی پلیس افزود: برای تقویت این کارکرد سرهنگ پاسدار علیرضا باقری به عنوان معاون جدید اجتماعی فرماندهی انتظامی استان انتخاب تا رابط خوبی بین رسانه‌ها و پلیس باشد.
 
رئیس پلیس مازندران با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا در 9 ماهه امسال 968 پرونده کشفیات جرایم رایانه ای تشکیل شده است، تصریح کرد: این میزان کشفیات با افزایش 78.5 درصدی مواجه بوده است.
 
میرفیضی با بیان اینکه هتک حیثیت و نشر اکاذیب، کلاهبرداری، هک سایت و سامانه‌ها در صدر بیشترین جرایم رایانه‌ای استان قرار دارند افزود: 136 جلسه و همایش و 15 هزار نسخه بروشور و کتابچه برای کاهش جرایم رایانه ای در استان برگزار و تدوین شده است.
 
وی با اعلام اینکه 1012 پرونده کلاهبرداری با 473 میلیارد تومان کشفیات در 9 ماهه امسال تشکیل شده است گفت: 32 مورد جرم قتل در استان انجام که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25.5 درصد کاهش داشته است.
 
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه 79 باند سرقت در استان متلاشی و شاخص سرقت در استان یک درصد کاهش داشته است افزود: سرقت از اماکن دولتی، داخل اتومبیل، کیف قاپی، احشام، منزل و اتومبیل در ایام افزایش و سرقت موتورسیکلت، داخل خودرو، وسایل و قطعات خودرو و جیب بری نیز کاهش داشته است.
 
میرفیضی با اشاره به اجرای 13 مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان گفت: در این راستا 10 هزار و 518 فقره پرونده تشکیل و 17 باند متلاشی شده که 23 میلیارد تومان ارزش مالی کشفیات قاچاق بوده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه 29 فقره پرونده تصرف اراضی و زمین خواری در مازندران تشکیل شده است تصریح کرد: میزان پرونده‌های این بخش با 27.5 درصد کاهش مواجه بوده و 396 هزار متر مربع اراضی تصرف شده است که ارزش این اراضی بالغ بر 98 میلیارد تومان بوده است.
 
رئیس پلیس مازندران با اشاره به اینکه 80 هزار و 300 مورد از واحدهای صنفی استان بازدید صورت گرفته که 11 هزار و 29 واحد صنفی متخلف پلمب شده است، افزود: 14 هزار و 689 فقره قلیان و 532 سفره‌خانه در استان پلمب شده است.
 
وی از کاهش 22 درصدی وقوع نزاع و درگیری فردی در استان طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: نزاع و درگیری دسته جمعی در استان 71 درصد کاهش ولی دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز با 16 درصد افزایش مواجه بوده است.
 
میرفیضی با اشاره به ابلاغ 761 هزار و 872 فقره اوراق قضایی به محاکم استان تصریح کرد: میزان پرونده‌های قضایی تشکیل شده با 20 درصد کاهش به میزان 136 هزار و 881 فقره پرونده رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار