مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه چشمه جوشان استعدادهای درخشان در عرصه های مختلف است.
کد خبر: ۳۵۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 06 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، ابراهیم رحیمی زنگنه عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از استاد میرجلال الدین کزازی که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه مهد مشاهیر و شخصیت های بزرگ است اما متاسفانه ما نتوانسته ایم هویت و هنر استان را آن طور که شایسته است به کشور بشناسانیم.
وی با اشاره به شخصیت ارزشمند دکتر میرجلال الدین کزازی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال و نیم گذشته ارج نامه ای را تحت عنوان 'جشن نامه فرزانه فرزند فردوسی' را برای تجلیل از پروفسور میرجلال الدین کزازی آماده کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: برای گردآوری این اثر 70 نفر مقاله ارایه کردند و ناصر گلستان فر این اثر را گردآوری کرده است.
رحیمی زنگنه، یکی از اصلی ترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را معرفی و تجلیل از چهره های برجسته دانست و اظهارداشت: کرمانشاه معدن و سرچشمه جوشش استعدادهای بیکران است که باید آنان را ارج نهیم.
مراسم تجلیل از میرجلال الدین کزازی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز پروفسور میرجلال الدین کزازی را چهره ای ماندگار برای ایران اسلامی دانست و گفت: نام کزازی با نام کرمانشاه اجین است و هرکجا نامی از این استاد عالی رتبه بیان شود، نام کرمانشاه نیز زنده خواهد شد.
سید قاسم جاسمی افزود: مردم کرمانشاه با تاریخی کهن بر باورها پایبندند و راه تجاوز را از دشمن گرفته اند.
وی به رشادت های مردم ‌کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم این استان با تقدیم ۱۰ هزار شهید والامقام و ۱۸ هزار جانباز و آزادگان سرافراز با تمام توان از سرزمین ‌خود دفاع کردند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کرمانشاه مردمانی هرمند هستند، گفت: استاد میر جلال الدین کزازی نمونه ای از مردمان فرهنگ دوست و هنرمند ایران اسلامی است.
در این مراسم یوسف شاه حسینی معاون سیاسی و امنیتی و رضا رحیمی معاون امور اقتصادی استانداری و توسعه منابع کرمانشاه و جمعی از اساتید دانشگاه رازی و علامه طباطبایی و جمعی از مردم کرمانشاه حضور داشتند.
استاندار کرمانشاه با صدور پیام و اهدا لوحی از میرجلال الدین کزازی و فعالیت های وی در راستای فرهنگ و ادب فارسی سپاسگزاری کرد.
حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از انجمن های فرهنگی و صنایع استان کرمانشاه نیز با اهدا لوح هایی از این استاد برجسته تجلیل کردند.
در این مراسم از اثر دربند ترفند اثر استاد کزازی و اثر جشن نامه فرزانه فرزند فردوسی در وصف استاد میرجلال الدین کزازی رونمایی شد.
میرجلال‌الدین کَزّازی استادِ دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه ‌پژوه و پژوهشگرِ برجستهٔ ایرانی در زبان و ادبِ فارسی است، او از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادبِ ایران در پنجمین همایشِ چهره‌های ماندگار به سال 1384 است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار