مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با پیگیری های رئیس سازمان بهزیستی کشور و حمایت های رئیس جمهوری در تمامی شهرستان های بالای 50 هزار نفر، اورژانس اجتماعی راه اندازی می شود و در منطقه اورامانات نیز به زودی این اورژانس شروع به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 03 January 2017

به گزارش تابناک به نقل روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر با حضور مدیرکل بهزیستی استان، فرماندار روانسر و تعدادی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به ازای هر 3.8 واقعه ازدواج در استان یک مورد طلاق ثبت می شود که این آمار نگران کننده است و در موضوع طلاق برنامه و سیاست ما این هست که مردم برای حل اختلاف های خانوادگی از ابتدا به دادگستری ها و مراجع قضایی مراجعه نکنند.


وی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی مردم را به سمت و سوی مراکز مشاوره طلاق در دادگستری ها هدایت کنیم تا در این مراکز آموزش های تخصصی به آنها ارائه شود.
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه اضافه کرد: تلاش داریم با جذب اعتبارات در سراسر استان مراکز مشاوره کاهش طلاق را راه اندازی کنیم.


قادری ادامه داد: با پیگیری های رئیس سازمان بهزیستی کشور و حمایت های رئیس جمهوری در تمامی شهرستان های بالای 50 هزار نفر، اورژانس اجتماعی راه اندازی می شود و در منطقه اورامانات نیز به زودی این اورژانس شروع به کار خواهد کرد.
وی افزود: برای مسکن دار کردن خانواده های دو معلول در سطح استان، اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و محدودیتی برای اجرای این طرح نداریم.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه 190 فعالیت برای سازمان بهزیستی تعریف شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در بهزیستی روانشناسان، جامعه شناسان، پزشکان و مددکاران فعالیت دارند این نهاد یک پشتوانه علمی و عملی در کارگروه اجتماعی است.


دکتر قادری بیان داشت: امروز در استان کرمانشاه با آسیب های اجتماعی متعددی روبرو هستیم که این آمارها نگران کننده است و برنامه ریزی مدون و کارآمد بسیار مهم و ضروری است.


وی گفت: پایبندی و دینداری مردم این شهرستان موجب شده در آسیب های اجتماعی وضعیت نگران کننده در این شهرستان نداشته باشیم و نمونه بارز هم این است که روانسر از لحاظ خودکشی در بین 14 شهرستان استان رتبه 12 را دارد که برای این موضوع هم باید چاره اندیشی لازم صورت بگیرد و بیکار ننشینیم.


این مقام مسئول اظهار کرد: مردم خیر و نوع دوست شهرستان روانسر در 9 ماه گذشته بیش از یک میلیارد و 260 میلیون ریال مشارکت نقدی، غیرنقدی و خدماتی داشته اند.


وی ادامه داد: در زمینه اعطای تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان، از محل اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه سال 95 مبلغ هفت میلیارد و 300 میلیون ریال به روانسر اختصاص یافته که تاکنون 39 طرح با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 850 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.


حسین ویس مرادی فرماندار روانسر نیز در این مراسم گفت: این شهرستان مزیت های و قابلیت های فراوانی دارد اما به جهت قرارگرفتن در محورهای مواصلاتی و نزدیکی به مرکز استان بیشتر در معرض آسیب ها قرار دارد.


وی تصریح کرد: در مسایل اجتماعی باید همه جوانب را در نظر بگیریم تا بتوانیم در انجام وظایف موفق باشیم.


این مسئول تاکید کرد: فرهنگ بالا و تدین و دینداری مردم این شهرستان برای مسوولان نظام بسیار ارزرشمند است و ما هم با تمام توان به مقابله با آسیبها می پردازیم.


فرماندار روانسر اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام ها و فعالیت های خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته که نیازمند توجه جدی تر است.


در پایان این مراسم از خدمات مولود مظفری رئیس قبلی اداره بهزیستی روانسر قدردانی و محمد مرادی به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار