اخبار پلیس/
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف چند محموله کالای قاچاق به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 02 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی " گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا، انتظامی این شهرستان با به کارگیری و هدایت پلیس‌ های تخصصی و اکیپ های ویژه از یگان امداد و فوریت های پلیسی ۱۱۰ موفقیت های چشمگیری در این زمینه داشته است.

وی افزود: طی چند روز گذشته با تشدید مقابله با قاچاق کالا، پلیس این شهرستان با اجرای گشت های هدفمند موفق به دستگیری ۱۰ نفر قاچاقچی و توقیف شش دستگاه خودرو در این زمینه شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۹۹۴ ثوب انواع لباس زنانه، ۱۹ طاقه پارچه قاچاق، یک هزار و ۶۰۰ دست انواع شلوار، ۱۰۰ دست کاپشن، ۲۶۱ عدد قاپ گوشی، ۷۵ تخته پتو و یک و نیم تن زغال از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ شیرزادی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل به مراجع قضائی، تصریح کرد: برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق کالا و جرایم اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار دارد و با این موضوع در جهت حمایت از تولیدات داخلی قاطعانه برخورد می کنیم.

کشف ۳۷۸ مورد سرقت در شهرستان اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از کشف ۳۷۸ مورد انواع سرقت و کاهش ۲۶ درصدی سرقت در ۹ ماه نخست سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" عنوان کرد: پلیس شهرستان با کشف ۳۷۸ مورد انواع سرقت در ۹ ماه نخست سال توانسته است وقوع سرقت در این شهرستان را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد کاهش دهد.  

وی افزود: ۱۸۱ نفر در زمینه این سرقت ها دستگیر و پس از اثبات جرم تحویل مرجع قضائی شدند، همچنین در خصوص سایر جرایم ۵۳ درصد کاهش وقوع داشته ایم.

سرهنگ سرتیپ نیا این موفقیت را مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیس های تخصصی و رده های پلیس پیشگیری دانست.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب در پایان گفت: مشارکت شهروندان و نهادها با نیروی انتظامی عامل اساسی در پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت است.

دعوت مردم به مشارکت، به منزله کاهش اقدامات پلیسی نیست

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دعوت مردم به مشارکت با نیروی انتظامی به منزله کاهش اقدامات پلیسی نیست، بلکه با این روش قصد داریم مردم را نیز در برقراری نظم و امنیت سهیم و همچون اعضای یک پیکر برای آرامش جامعه تلاش کنیم.

سردار "منوچهر امان اللهی" در حاشیه بررسی مشکلات شهروندان در سامانه ۱۹۷ در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: این سامانه از سال ۷۹ با هدف رفاه حال شهروندان و ایجاد حس اعتماد و مشارکت آغاز به کار کرد و خوشبختانه با استقبال خوب مردم همراه شد.

وی ادامه داد: پلیس خادم مردم است و مردم نیز بزرگترین سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی هستند، از این رو تمام توان خود را به کار می گیریم تا با مشارکت این سرمایه مهم و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی، خدمتی مضاعف و مثمر ثمر ارائه دهیم.

سردار امان اللهی تصریح کرد: خدمت به مردم و رسیدگی سریع به پرونده های ارجاعی از اولویت های مهم پلیس بوده و مسئله مهم تر تکریم ارباب رجوع می باشد، که در این راستا نیروی انتظامی طی سال های اخیر تلاش کرده است با استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان، ارائه خدمات به مردم را بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه تغییـرات ناهماهنگ و ترکیب نامتـوازن ارکان و مؤلفه های درونی و بیرونی در استان کرمانشاه، زمینه انحرافات اجتماعی را فراهم ساخته است، متذکر شد: متأسفانه نزاع های فردی و جمعی روند روبه رشدی را در پیش گرفته و خانواده های بسیاری را با مشکل مواجه ساخته است. عملیاتی شدن بیش از ۱۱ هزار تماس با سامانه ۱۹۷

فرمانده انتظامی استان متذکر شد: با وجود ماموریت های متعدد در حوزه انتظامی و تنوع و تکثر شیوه های ارتکاب جرم، خوشبختانه از لحاظ وقوع جرم و جنایت در جایگاه هجدهم کشور قرار گرفته ایم که حکایت از وضعیت مطلوب امنیتی استان دارد.

سردار امان اللهی خاطرنشان ساخت: هرچند پلیس تمام امکانات و توان خود را در جهت برقراری نظم و امنیت بسیج کرده است، اما بدون مشارکت و همراهی مردم در مأموریت های خود موفق نخواهد شد و رسیدن به نقطه مطلوب را غیرممکن می سازد.

وی در ادامه ثبت بیش از ۱۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ را یادآور شد و تصریح کرد: از این تعداد حدود ۱۱ هزار مورد عملیاتی و مابقی نیز راهنمایی و پاسخ داده شده است.

مقام ارشد انتظامی استان از افزایش ۱۰ درصدی تماس با سامانه نظارت همگانی خبر داد و افزود: بیش از دو هزار نفر نیز از ابتدای سال جاری مراجعه حضوری داشته اند که از تعامل خوب مردم شریف استان با نیروی انتظامی حکایت دارد.

سردار امان اللهی بر لزوم ادامه همکاری شهروندان با پلیس تأکید کرد و گفت: دعوت مردم به مشارکت با نیروی انتظامی به منزله کاهش اقدامات پلیسی نیست، بلکه با این روش قصد داریم مردم را نیز در برقراری نظم و امنیت سهیم و همچون اعضای یک پیکر برای آرامش جامعه تلاش کنیم.

روزمرگی به معضلات جامعه دامن می زند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همانطور که پلیس، پیش از پلیس بودن یک شهروند است، احتمال بروز خطا و اشکال در اعمال و رفتار او موضوعی غیرممکن و پیش بینی نشده نخواهد بود، اما از آنجایی که امین مردم است، باید در هر موقعیتی خادم و فروتن باشد.

سردار "منوچهر امان اللهی" در مراسم صبحگاه عمومی در جمع کارکنان اظهار داشت: نیروی انتظامی همچون کارکنان سایر ادارات و ارگان ها نیست که اگر تخلفی از آنها سر بزند مردم متوجه نشوند، بلکه در اجرای تمام مأموریت های خود زیر نگاه تیزبین افرادی قرار دارد که به محض دیدن کوچکترین سهل انگاری، صفحات اجتماعی و شبکه های مجازی را پر خواهند کرد.

وی افزود: همه فرماندهان و مدیران مسئولند افراد مجموعه خود را طوری پرورش دهند که برای هر موقعیتی آمادگی برخورد مناسب را داشته باشند، چراکه خدمتگزار مردم هستند و هر مأموریتی که انجام می دهند صرفاً برای آرامش و امنیت آنهاست.

مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: یک پلیس وظیفه شناس باید در رفتار و عمل از ابتدایی ترین برخورد تا موارد تخصصی، مهارت های لازم را کسب کند تا اقدامش اثرگذار باشد، در غیر این صورت نه تنها نتیجه عملکردش مثبت نخواهد شد بلکه ممکن است بازخورد معکوس هم داشته باشد.

سردار امان اللهی خاطرنشان ساخت: وظایف ذاتی پلیس ایجاب می کند بیش از دیگران مراقب رفتار و گفتار خود باشد و ضمن بهره مندی از دانش روز و شناخت دقیق محیط پیرامون، تعامل سازنده ای هم با دستگاه ها و اقشار اثرگذار برقرار کند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پلیس باید نسبت به وظایف و مأموریت های خود تعصب بجا و منطقی داشته باشد، متذکر شد: اقدام پرسنل انتظامی زمانی ارزشمند است که در راستای خدمتگزاری به مردم باشد و تنها در این صورت است که وظایف اش معنا پیدا می کند و سختی ها و مشکلات بر او آسان می شود.

سردار امان اللهی گفت: اگر در مواجه با شهروندان و حتی شهروندان مجرم، غافل و سهل انگار باشیم و به خاطر رفع تکلیف به وظایف عمل کنیم، نه تنها مشکلات ما حل نمی شود، که بیشتر هم خواهد شد.

تعامل با کارکنان از وظایف خطیر فرماندهان و رؤسای انتظامی است

وی متذکر شد: فرماندهان انتظامی می بایست برای خدمتگزاری بهتر، برنامه ریزی داشته باشند و با ریشه یابی مشکلات کارکنان، در جهت مرتفع ساختن آنها تمام تلاش خود را انجام دهند تا روزمرگی، وظیفه نشناسی و بی توجهی به معضلات جامعه دامن نزند.

مقام ارشد انتظامی استان خطاب به فرماندهان و رؤسا یادآور شد: کارکنان رفتار و بیان شما را مدنظر قرار می دهند و از آن الگو برداری کرده و رفتار خود را تنظیم می کنند، پس اگر در این بین نواقصی وجود دارد، می بایست اصلاح گردد.

سردار امان اللهی خاطرنشان ساخت: تعامل با کارکنان و توجه به آموزش و تربیت آنها از وظایف خطیر فرماندهان و رؤسای انتظامی است و ضرورت دارد با رفتاری محترمانه، وضعیتی را ایجاد کنیم که کارکنان در سخت ترین شرایط هم در کنار شما باشند و با رضایت قلبی به انجام مأموریت ها بپردازند.  

وی متذکر شد: همانگونه که کارکنان شما محترم هستند، مردم هم شایسته احترامند و یک پلیس راهنمایی و رانندگی هم می تواند با خوشرویی، قانون شکنان را جریمه کند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه اعمال قانون با برخورد شایسته پلیس منافاتی ندارد، گفت: یک مجرم پیش از مجرم بودن یک انسان است و پلیس تحت هیچ شرایطی حق برخورد ناشایست با وی را ندارد.

سردار امان اللهی افزود: همانطور که یک پلیس، پیش از پلیس بودن یک شهروند است، احتمال بروز خطا و اشکال در اعمال و رفتار او موضوعی غیرممکن و پیش بینی نشده نخواهد بود، اما از آنجایی که امین مردم است، باید در هر موقعیتی خادم و فروتن باشد.

وی با اشاره به اینکه سعه صدر و تواضع در مقابل شهروندان حتی متهمان و مجرمان، یک اصل اساسی و مهم در موفقیت اقدامات پلیسی تلقی می شود، یاداور شد: نیروی انتظامی مجری اجرای قانون است و مجازات و اجرای حکم به سایر دستگاه های ذیربط مربوط می شود، پس نباید با رفتارهای خشن و غرض ورزانه و به دور از شأن و مرتبه انسان ها، از پلیس چهره ای غیرقابل اعتماد در ذهن مردم تصویرسازی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار