دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم تاکید کرد
دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم گفت: دانشنامه تاریخ قم باید نگارش شود که شخصیت‌های مختلف حوزوی نسبت به تهیه آن تاکید بسیاری داشته‌اند تا بتوانیم در این دانشنامه میراث معنوی معماری قم را جمع‌آوری کنیم.
کد خبر: ۳۵۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، سیدشبنم فاطمی در دیدار اعضای ستاد کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم با آیت‌الله محمدعلی گرامی که در دفتر این شخصیت حوزوی انجام شد، با بیان اینکه شهر قم باید به سمت معیارهای مورد نظر اسلامی حرکت کند، اظهار کرد: تعیین الگوهای درست می‌تواند مسیر حرکت شهر را مشخص کند.

وی با تاکید بر اینکه منابع مشخصی در مورد تاریخ معماری و شهرسازی قم وجود ندارد، تصریح کرد: خلأ منابع در این حوزه به خوبی قابل احساس است و کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم می‌تواند با استفاده از حداقل امکانات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم قدم کوچکی در راستای رفع این مشکل بردارد در حالی که رفع خلأ منابع نیازمند حرکت ملی است.

دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: دانشنامه تاریخ قم باید نگارش شود که شخصیت‌های مختلف حوزوی نسبت به تهیه آن تاکید بسیاری داشته‌اند تا بتوانیم در این دانشنامه میراث معنوی معماری قم را جمع‌آوری و مردم را با فرهنگ گذشتگان آشنا کنیم.

وی از برپایی نمایشگاه تاریخ معماری و شهرسازی قم در تالار مرکزی شهر قم یاد کرد و گفت:‌ نظرات و پیشنهادات علما و مراجع تقلید می‌تواند پشتوانه فعالیت‌های ستاد کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم باشد تا بتوانیم در این کنگره ویژگی‌های شهر را به شیوه مورد نظر به همگان معرفی کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار