معاون فرماندار روانسر گفت: تلاش داریم با هم افزایی و همکاری دستگاه ها و نهادهای مرتبط صنعت فرش بافی را در این شهرستان رونق دهیم.
کد خبر: ۳۵۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، بساطعلی نوری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات فرش بافان این شهرستان که در سرسرای جلسات فرمانداری روانسر برگزار شد، افزود: با تلاش های صورت گرفته فنی و حرفه ای روانسر با ارایه آموزش های قالی بافان و صندوق کارآفرینی امید نیز با پرداخت تسهیلات به یاری و کمک فعالان این عرصه خواهند آمد. 
وی تصریح کرد: با رونق گرفتن این صنعت زمینه اشتغال موثر این افراد هم فراهم خواهد شد.
معاون فرماندار روانسر اظهار داشت: به دلیل گردشگر پذیربودن این شهرستان می توان از این پتانسیل برای فروش تولیدات نهایت بهره را ببریم.
سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت روانسر نیز گفت: در مجموع 465 فرش باف در روانسر شناسایی شده اند که 206 مورد آنها فعال و 250 مورد نیز بنابه دلایلی غیرفعال هستند.
مسلم حسینی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 42 مورد کارت فرش بافی صادر شده و در این مدت هم یک دوره آموزشی با حضور 40 کارآموز در شهرشاهو برگزار شده است.
وی اضافه کرد: 15 نفر از فرش بافان شهرستان برای دریافت تسهیلات 50 میلیون ریالی به کمیته امداد حضرت امام (ره) روانسر معرفی شده اند.
سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت روانسر یادآور شد: فرش بافان روانسر بازار فروش خوبی ندارد و این یکی از مشکلات اصلی فعالان این صنعت در روانسر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار