مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: امسال تاکنون ۲۰ هزار و ۳۷۰ نفر به طور مستمر خون اهدا کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،ابراهیم سلطانیان با اشاره به  اینکه اهدا کننده مستمر حداقل دو بار در سال می‌تواند خون اهدا کند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون 20 هزار و 370 نفر به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه اهدا خون در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.1 درصد رشد داشته، گفت: از ابتدای امسال تا کنون 49 هزار و 795 نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کرده و از این تعداد 41 هزار و 357 نفر اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

سلطانیان از اهدای خون  9 هزار و 971 نفر برای نخستین بار، خبر داد و افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در امسال 38 هزار و 389 نفر مرد، و تعداد 20 هزار و 370 نفر زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گروههای خونی ‌ منفی بیشتر مورد نیاز است، عنوان کرد: گروه‌های خونی O و A مثبت بیشترین اهداکننده و گروه خونی AB منفی کمترین اهداکننده را دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از فعالیت ثابت دو مرکز خونگیری در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: یک پایگاه اقماری در شهرستان قصرشیرین  و مراکز موقت خونگیری و اتوبوس سیار در اکثر شهرستان‌های استان دایر است.

سلطانیان با اشاره به اینکه 70 درصد از واحدهای اهدایی خون در سازمان انتقال خون نگهداری می‌شود، گفت: از خون‌های اهدایی سه فرآورده اصلی از جمله گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما تهیه می‌شود تا در اختیار بیماران نیازمند به این ماده حیاتی در مراکز درمانی قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار