هشدار خطیب جمعه قم نسبت به فتنه حال حاضر
ریشه فتنه خارج از کشور بود اما ریاست طلبی و حب مقام و حسادت از عوامل اصلی فتنه بود و هنوز فتنه تمام نشده است و فتنه امروز تلاش برای اعتماد به دشمن قسم خورده کشور یعنی آمریکا است.
کد خبر: ۳۵۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 30 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلای قدس برگزار شد با گرامیداشت یوم الله 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت افزود: امت اسلامی امسال در بزرگداشت 9 دی سنگ تمام گذاشتند و روسای قوا در سخنرانی های خود این حماسه بزرگ را تبیین کردند که جای قدردانی دارد.

وی در تشریح حوادث سال 88 بیان کرد: حماسه 9 دی در پی حادثه اسف باری اتفاق افتاد که در آن عده ای بهانه ای برای اعتراض به نتیجه انتخابات داشتند.

امام جمعه قم اظهار کرد: رهبری معترضین را به آرامش دعوت کردند و خواستند به از طریق قانونی اعتراضات خود را پیگیری کنند اما گردانندگان اصلی نمی‌خواستند این مسئله در آرامش حل شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس عده ای با فضای مجازی و برخی از آشوبگران حرفه ای نیز آتش فتنه را روشن کرند و ضد انقلاب نیز بر این آتش دمید و به میدان داری پرداخت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: فتنه گران توصیه های دلسوزانه رهبری را نشنیدند و آشوبگران نیز با حمایت های آمریکا، انگلیس و صهیونیست به اموال عمومی خسارت زدند و و اعلام کردند که اصل نظام را به بهانه انتخابات نشانه گرفته اند.

وی بیان کرد: هتاکی و توهین معترضان حتی به ارزش ها و مقدسات دینی و حریم سید الشهداء کشیده شد در حالی که در یک انتخابات همواره نظر امت شرط است و یک کاندیدا رای می آورد.

آیت‌الله سعیدی گفت: از هنرهای مهم رهبری، بصیر و دلسوزی بود و ایشان در این جریان صف امت حزب الله را از صف آشوبگران حزب الشیطان جدا کردند و مسیر را روشن ساختند.

وی یادآور شد: با اینکه رئیس جمهور آمریکا و اسرائیل از کاندیدا نام بردند اما وی از دشمنان انقلاب برائت نجست و تا به امروز هم برائت خود را اعلام نکرده است.

امام جمعه قم عنوان کرد: آشوبگران در جریان فتنه آسیب های زیادی به اعتبار و حیثیت و منافع کشور زدند و طمع دشمن را برانگیختند تا جایی که بر تحریم ها افزودند.

وی بیان کرد: در جریان آشوب هیچ چیزی عائد فتنه گران نشد و آن ها برای همیشه نزد ملت رسوا و سرافکنده شدند. اما مردم انقلابی و ولایی بالاخره عصاره 8 سال دفاع مقدس را در یک روز حسینی به میدان آوردند و ضربه ای محکم به فتنه و فتنه گران وارد کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ریشه فتنه خارج از کشور بود اما ریاست طلبی و حب مقام و حسادت از عوامل اصلی فتنه بود و هنوز فتنه تمام نشده است و فتنه امروز تلاش برای اعتماد به دشمن قسم خورده کشور یعنی آمریکا است. 

وی در ادامه عنوان کرد: پیروزی سوریه در حلب و شکست داعش موضوع بسیار مهمی است و نقطه عطفی در منطقه است چون با این پیروزی به لطف خدا جبهه مقاومت در منطقه همچنان حرف برتر را می‌زند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار