ویژه های اردبیل فردا
تابناک اردبیل با رصد رسانه های مختلف آخرین اخبار جالب توجه را با کمی ویرایش و تلخیص منتشر می کند. در این بخش خبرهای ویژه آخرین نشریه "اردبیل فردا" را باز نشر کرده ایم.
کد خبر: ۳۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 14 May 2015

فکت شیت مگا پروژه های استان منتشر شود

خبر اول هم اینکه بعد از توافق لوزان و حرف و حدیثها در خصوص این توافق، حالا عده ای در استان خواستار انتشار فکت شیت مگا پروژه ها توسط مسئولین استان شدند.

گویا استاندار هم با سفر به مناطق مختلف استان و خصوصا پارس آباد، به این نتیجه رسیده که فقط صنعت در استان جواب نمی دهد و بهتر است که به فکر بخش کشاورزی خودمان هم باشیم.


شهرکهای صنعتی سبز راکد !

یک خبر هم اینکه مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان گفته" از مجموع 569 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بخشی از این واحدها نیمه‌ راکد و یا غیرفعال هستند که سعی و تلاشمان بر این است تا با تزریق منابع اعتباری بتوانیم این واحدها را فعال‌تر کنیم.

فریدی افزوده در حال حاضر 136 واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان وجود دارد. البته این در حالیست که اخیرا وی از انتخاب شهرکهای صنعتی استان بعنوان شهرکهای سبز خبر داده بود که احتمالا بعنوان شهرکهای صنعتی سبز راکد انتخاب شدیم!


آذرنژاد: بی شهرداری بیله سوار تقصیر شورا است

یک خبر دیگر نیز اینکه معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفته" ما نیز از این امر ناراحت و گله‌مند هستیم ولی عدم اجماع در شورای اسلامی شهر بیله‌سوار سبب شده تا هنوز شهر مرزی بیله‌سوار شهردار نداشته باشد".

آذرنژاد افزوده" اقشار مختلف مردم منطقه در مراجعات و تماس‌های مستمر با استانداری با انتقاد از وضعیت پیش آمده، خواستار حل شدن موضوع شده‌اند". وی تصریح کرده" استانداری نمی‌تواند با بی‌اعتنایی به قانون با شهردار شدن افراد فاقد شرایط لازم موافقت کند".


اردبیل همچنان از قزل اوزن بی بهره است

یک خبر دیگر هم اینکه پس از کش و قوسهای فراوان در خصوص حقابه اردبیل از رودخانه مشترک قزل اوزن، این موضوع همچنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. این درحالیست که نمایندگان اردبیل در این باره از شرکت آب منطقه ای اردبیل بارها خواسته اند که در این خصوص اقدام موثری انجام دهد.

گویا طرحهایی که از جنوب استان سرچشمه می گیرند مثل راه آهن به سرانجامی نمی رسند. شاید قزل اوزن هم ریزش کرده و یا احتمالا مسیرش از اول درست نبوده است!

قاضی ویلکیجی می آید

خبر دار شدیم در جلسه ای که قاضی و حقوقدان اهل روستای حور بخش ویلکیج با اعضای ستاد خود در اردبیل داشته است، کاندیداتوری خود را به طور قطعی اعلام کرد.


مشاور معاون وزیر صنعت با توپ پر می آید

از شهرستان پارس آباد خبر می رسد یکی از مشاور کنونی معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت هم برای شرکت در انتخابات مجلس از شهرستان پارس آباد و بیله سوار اعلام حضور جدی کرده است .

گویا آقای ع.ت با توپ پر می آید و برنامه ریزی گسترده ای برای توسعه منطقه در دست تهیه دارد.


اظهارات جدید ترکان درباره منطقه آزاد بوشهر و رابطه با قطر

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور درباره‌ی آخرین وضعیت مناطق آزاد تصریح کرد: تا به حال لایحه ایجاد چهار منطقه آزاد جدید که همگی در مناطق مرزی است براساس موافقت رییس جمهور و تصویب شورای عالی از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است که این چهار منطقه شامل جاسک، بوشهر، مهران و اردبیل است.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: این چهار منطقه همگی مناطق مرزی هستند و گذرگاه‌های مبادلاتی ما به حساب می‌آیند و می‌توانند موجب توسعه صادرات باشد.

اکبر ترکان با اشاره به این‌که مهران یکی از گذرگاه‌های صادراتی کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: اردبیل و آذربایجان نیز یکی از گذرگاه‌های مهم صادراتی است که ایجاد صنایع در این مناطق آزاد نیز موجب بهبود اقتصاد استان می‌شود.

ترکان همچنین در پاسخ به این سوال که منطقه آزاد اردبیل قرار است مستقل یا الحاق شود، گفت: طبق لایحه ارائه شده به مجلس منطقه آزاد اردبیل به صورت یک منطقه آزاد مستقل در می‌آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار