کد خبر: ۳۵۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 29 December 2016
به گزارش سایت خبری آوای ماغر؛به مناسبت فرا رسیدن روز بصیرت ، مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در شهرستان بهمئی برگزار شد .

این مراسم ظهر امروز در مسجد صاحب الزمان(ع) شهر لیکک با سخنرانی امام جمعه چرام و حضور پرشور اقشار و احزاب مختلف شهرستان برگزار شد.

مردم بهمئی در این مراسم با محکوم کردن فتنه 88 بار دیگر با آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری تجدید میثاق نمودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در این با گرامیداشت سالروز حماسه 9دی در سخنانی به تشریح علل وقوع فتنه 88 پرداخت .

سرگرد سید روح الله شاهینی گفت : دشمن برای اجرای نقشه خود در جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از سالها قبل برنامه ریزی کرده بود .

وی افزود : باید مواظب باشیم زیرا دشمن هنوز هم به ایجاد فتنه در کشور دل بسته است .

شاهینی از مسئولان شهرستان بهمئی خواست نسبت به گرامیداشت روز بصیرت اهتمام ویژه داشته باشند.

 
 امام جمعه شهر چرام ظهر امروز در جمع مردم بهمئی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک به تبیین فتنه 88 و ماهیت فتنه گران پرداخت.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار تصریح کرد:در سال 88 عواملی دست به دست هم داد تا فتنه ای در کشور رخ دهد که فرمانده کل با تدبیر خویش آن را خاموش کرد.
افشار با اشاره به جایگاه ولایت در حکومت اسلامی ، ابتدا به تاریخچه ولایت انبیاء و ائمه پرداخت و بعد از آن جایگاه ولایت در عصر غیبت را تشریح کرد.
وی خاطرنشان کرد: صراط مستقیم حکومت دینی تبعیت ازامر ولایت است و در عصر غیبت همه وظیفه دارند از ولی و مقتدای خود تبعیت کنند .
افشار با تاکید بر لزوم صیانت از جایگاه ولایت فقیه به عنوان یک نعمت بزرگ الهی به ملت ایران، گفت: زاویه داشتن با ولایت و رهبری دینی به معنای نابودی و عاقبت به شری است.
امام جمعه چرام در ادامه به تبیین جایگاه مردم در حمایت از ولی فقیه و ولایتمداری آنان در ماجرای فتنه 88پرداخت و گفت:مردم ایران نشان دادند که حق مداری و ولایت مداری را به شخص محوری و شخصیت مداری ترجیح می دهند.
افشار در ادامه در پاسخ به سوال کسانی که می گویند چرا سران فتنه محاکمه نمی شوند، به ماجرای سامری و جریان نفاق در زمان حضرت موسی(ع) اشاره کرد.
وی گفت: همیشه جریان نفاق بدترین ضربات را بر پیکره نظام اسلامی وارد می کرد و با نگاهی به آیات قرآن می بینیم که حضرت موسی در آن شرایط سامری را در گوشه ای از شهر و بیابان گذاشت و از مردم خواست که هیچ کس حق مراوده با او را ندارد.
افشار افزود: اگر کسی در حالت احرام خانه خدا مرتکب جرمی شود برای بار اول و دوم باید کفاره بدهد اما خداوند برای حرمت شکنی بار سوم کفاره ای قرار نداد  ؛به خاطر اینکه برای چنین حرمت شکنی هایی نمی توان مجازات دنیوی در نظر گرفت.
امام جمعه چرام خاطرنشان کرد: حال موسی کریم و ولی الله ما هم همین کار را با سران فتنه کرد و با استفاده از مبانی قرآن و دستورات دینی با آنها برخورد نمود.
افشار گفت: در فتنه 88 شخصی بود که نمی شود اسم نحسش را در مسجد خدا بیان کرد، اوباما و رسانه های غربی از او حمایت می کردند ؛مگر امام راحل(ره) نفرمود که هر کجا دشمن از شما تمجید کرد، ببینید کجا لغزش دارید؟ اما به تظاهرات ادامه داد تا شعارها و اعتراضات از شکل اعتراض انتخاباتی به جنبه تقابل با نظام تغییر یافت و شعارهای براندازانه سر می دادند.
وی افزود:در چنین شرایطی جریان خزنده ای با حمایت بیگانگان شکل گرفت و شعارهای مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند ؛این یعنی نعوذ بالله مرگ بر قرآن و امام زمان(عج)، چرا ائمه به عنوان قرآن ناطق ولایت فقیه را ولایت اهل بیت دانستند.
افشار در ادامه گفت: نظام ما با سران فتنه با رافت اسلامی برخورد کرد و گرنه ببینید در کودتایی که کمتر از 48 ساعت در ترکیه شکل گرفت، اردوغان چه بر سر کودتاچیان آورد؟
امام جمعه چرام با اشاره به ولایتمداری مسئولان بهمئی، افزود: مسئولی که نخواهد در مراسم 9دی شرکت کند، جایش در نظام اسلامی نخواهد بود، کسی که گوشه ای بنشیند که مردم او را نبینند و مدیری که با رافت اسلامی بخواهد به ارزشهای نظام دهن کجی کند، چنین مدیرانی فتنه گران آینده هستند.   

افشار در پایان به عبور نظام جمهوری اسلامی ایران از پیچهای تاریخی پرداخت و گفت: با وجود تمامی مشکلات و تلاش چندین ساله دشمنان برای براندازی نظام ما، همچنان ایران به عنوان نقطه امید تمامی مستضعفین جهان می باشد که این ها به برکت وجود ولایت فقیه است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار