سرپرست بیمه سلامت کرمانشاه:
سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه 350 میلیارد تومان هزینه بیمه‌شدگان در سال گذشته بوده است، گفت: این مبلغ در 6 ماهه سال‌جاری 2 میلیارد و 10 میلیون تومان اعلام شده است.
کد خبر: ۳۵۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 28 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،کیومرث فلاحی امروز از پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مطالبات بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی، داروخانه‌ها‌ی طرف قرداد، پزشکان، رادیولوژی و... که با بیمه سلامت قرارداد دارند پرداخت شده است.

مظفری به اساس‌نامه دولت در سال 91 با رویکرد سلامت محوری اشاره کرد و گفت: در این چهار سال سیاست‌های کلی از سوی مقام معظم رهبری و دولت ابلاغ شده است.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه مهمترین این ابلاغیه‌ها را بیمه همگانی برای کسانی که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند عنوان کرد و افزود: صددرصد جامعه کشور ایران، بیمه درمانی دارند.

این مسؤول به بیمه شدن 360 هزار نفر از افراد فاقد بیمه که اکثرا حاشیه‌نشین هستند اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد افراد زیرپوشش بیمه رایگان هستند و هم‌مانند سایر بیمه‌شدگان از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

مظفری سهم پرداخت بیمه شدگان در شهرها را 9 درصد و در روستاها را 3 درصد عنوان کرد و افزود‌: کاهش پرداخت از طرف مردم رضایتمندی قالب توجهی را فراهم کرده است.

این مسؤول با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان سلامت در استان از 325 هزار نفر به 555 هزار نفر ارتقا یافته است، تاکید کرد: 350 میلیارد تومان هزینه بیمه‌شدگان در سال گذشته بوده که در 6 ماهه سال‌جاری به 2 میلیارد و 10 میلیون تومان رسیده است.

وی به زیرپوشش بودن یک‌هزار و 750 بیمار خاص(هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیزی و پیوند کلیه) در استان اشاره و بیان کرد: تمامی هزینه‌های درمان این تعداد از بیماران خاص را به‌جز مبلغی ناچیز، بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی افزود: 25 دفتر پیشخوان نیز در سطح استان با اولویت مناطق محروم به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه هدف از برقراری دفاتر پیشخوان را تسریع در دریافت دفترچه‌های درمانی در حدود 25 دقیقه عنوان کرد و متذکر شد: در استان‌ 190 مرکز بهداشتی درمانی روستایی وجود دارد که خدمات سطح یک را به روستائیان و عشایر ارائه می‌کند.

وی به پرونده امور اتباع خارجی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اتباع خارجی ساکن در استان در سیستم رایانه‌ای زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

مظفری 2 مکان را در شهر کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به بیمه شدگان معرفی کرد و اظهار داشت: دفتر پیشخوان کاسپین واقع در میدان آزادی و دفتر پیشخوان طاق‌بستان واقع در میدان ظفر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی واحد اسناد در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود و صحنه خبر داد و گفت: در تمامی شهرستان‌ها دفاتر پیشخوان، و یک‌هزار و 58 موسسات درمانی و مطب پزشکان آماده خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان سلامت است.

مظفری تعداد مراجعه‌کنندگان سال گذشته را بیش از 5 میلیون و 880 هزار نفر اعلام کرد و گفت: میانگین مراجعه هر بیمه شده پنج‌بار در سال است که تمامی بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی پذیرای این گروه هدف هستند.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه در پایان برای ارتباط بهتر با بیمه‌شدگان شماره تماس 37241849 را اعلام و بیان کرد: سایت اداره‌کل بیمه خدمات درمانی استان کرمانشاه به آدرس KS.MSIO.ORG.IR است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار