استاندار مازندران گفت : عدم رعایت ایمنی در صنعت ساختمان در سال گذشته منجر به فوت و صدمه 700 مازندرانی شد.
کد خبر: ۳۴۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 26 December 2016
به گزارش ایلنا از شهرستان محمودآباد ، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران  ظهر امروز طی سخنانی در کنفرانس ملّی بهداشت ، ایمنی و محیط زیست صنعت ساختمان که در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد ،  با اشاره به صدور 100 میلیون  متر مربعی پروانه ساخت و ساز در کشور گفت : مازندران با صدور 6 میلیونی پروانه ساخت و ساز  و ارزش ریالی 6 هزار میلیارد تومان به نسبت ، جز استان های پر ساخت و ساز در کشور به شمار می رود.
 
ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه این آمار بیانگر اهمیت و میزان توجه و کارکردهای این صنعت در ارتقا و پویایی و تحول اقتصاد جامعه اظهار داشت : دغدغه اصلی ما در صنعت ساخت و ساز ساختمان کاهش خسارت و تلفات انسانی است که متاسفانه در سال گذشته شاهد 700 مورد  سانحه منجر به فوت و صدمه در استان مازندران بودیم.
 
استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های جامعه مهندسی در کشور گفت: سازمان نظام مهندسی مازندران با بهره مندی و عضویت 33 هزار نفر عضو می تواند با برگزاری این دسته از کنفرانس ها  و آموزش و فرهنگ سازی در جامعه فصل جدیدی از ساخت سازهای اصولی را در جامعه پایه گذاری نماید.
 
استاندار مازندران ادامه داد:  ایمنی را از نخستین انتظارات استانداری اعلام داشت و ایمنی آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل از انتظارات ما است .
 
نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به طوفان و برف اخیر در استان مازندران و همچنین بلایای طبیعی که همه ساله شاهد رخدادن آن در استان مازندران هستیم گفت: در طوفان اخیر که شهریور ماه سال جاری روی داد سقف بیش از 1000 خانه مازندران تخریب شد و این گونه سمینارها برای انتقال تجارب ، دانش  و استحکام بخشی و ایمن سازی ساخت و سازها مثمر ثمر خواهد بود تا ضمن شهرسازی اصولی برپایه مهندسی روز  شاهد تلفات کمتر در همه ابعاد باشیم .
 
فلاح تصریح کرد بهره مندی از مصالح ساختمانی دارای نرم و کیفیت و مد نظر قرار دادن اصول حفاظت از محیط زیست و بهداشت محیط و همچنین ایمنی در محیط کار از جمله موارد مهمی است که از پیمانکاران و فعالان در این حوزه انتظار می رود مد نظر قرار دهند.
 
استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه 45 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند ، گفت: با توجه به پیشرفت حوزه شهرسازی و ساختمان دیگر فاصله ای بین معماری ساختمان ها در شهر و روستا نداشته و این بیانگر توسعه و پیشرفت این دانش در مازندران است.
 
وی در خاتمه ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این کنفرانس گفت: استقرار دبیرخانه این کنفرانس در مازندران فرصت مناسبی برای انتقال تجارب و آشنایی با آخرین دستاوردهای این حوزه می باشد و امیدوارم یک پایش تاثیر گذار از استان مازندران در حوزه شهرسازی و ساختمان و بررسی آخرین وضعیت موجود توسط مهندسین جوان استان صورت گرفته و گزارش گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار