حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان دو نهاد انقلابی در راستای تولیدات هنری با محوریت دفاع مقدس و انقلاب همکاری می کنند.
کد خبر: ۳۴۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 24 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، در نشست مدیران و معاونان این دو نهاد انقلابی در شهرکرد مقرر شد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس فعالیت ها همکاری خود را افزایش دهند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در نشست دو جانبه با رییس و کارشناسان حوزه هنری استان گفت: اداره کل حفظ آثار، با وجود این که وظیفه هماهنگی و نظارت بر فعالیت های فرهنگی، هنری با موضوع دفاع مقدس را دارد اما آمادگی آن را دارد تا در زمینه چاپ کتاب، ساخت فیلم و مستند نگاری های دفاع مقدس، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی با حوزه هنری همکاری داشته باشد.
سرهنگ پاسدار عباس عباسی افزود:انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یکدیگر جدا نیست و وظیفه همه دلسوزان انقلاب پاسداری از ارزش های این دو است و حوزه هنری انقلاب اسلامی می تواند با توجه به عملکرد خوب چندین ساله خود آثار ماندگاری را در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تولید کند.
به گفته وی، با توجه به شکل گیری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با مسوولیت استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار، می توان برای انسجام فعالیت ها و تصویب و تولید آثار هنری و کتاب های دفاع مقدس گام های مهمی برداشت.
سرهنگ عباسی اظهار کرد:به دلیل ویژگی منحصر به فرد هنر و تأثیرگذاری آن بر مخاطب می توان با زبان هنر ارزش های دفاع مقدس و جانفشانی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را به خوبی به نسل جوان جوان معرفی کرد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست مشترک گفت: حوزه هنری با محوریت دادن موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تمام واحدهای تخصصی خود با راه اندازی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری به صورت ویژه به مقوله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توجه دارد.
حجت الله شیروانی افزود: این نهاد انقلابی تاکنون توانسته در سالهای اخیر آثار و برنامه های قابل قبولی را تولید و اجرا کند.
وی افزود: دیگر واحد های حوزه چون هنرهای تجسمی ،هنرهای تصویری،هنرهای نمایشی و ادبیات نیز تاکنون آثاری را با موضوع دفاع مقدس تولید کرده است که در جشنواره های مختلف هنری مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و جوایز نفیسی را از آن خود کرده است.
به گفته وی، نیاز امروز ، لزوم همدلی و همراهی سازمان ها و دستگاه های فرهنگی است تا در حوزه های کاری خود و با استفاده از ظرفیت های مشترک جهت ارتقای شاخص های فرهنگی جامعه بکوشند.
شیروانی افزود:حوزه هنری از هر اقدامی که با هدف ساماندهی به فعالیت های فرهنگی با لحاظ وظایف و تکالیف سازمانی و حرفه ای دستگاه ها صورت گیرد استقبال و همراهی می کند.
در این نشست که با حضور معاونان و کارشناسان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری انقلاب اسلامی در سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار شد و پس از تبادل نظر و دیدگاه مدیران و کارشناسان مقرر شد تفاهمنامه ای بین دو نهاد جهت همکاری های مشترک امضا و مبادله شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار