فرمانده انتظامی استان؛
فرمانده انتظامی استان ایلام حاشیه‌نشینی استان ایلام مهاجرت قشری از جامعه است که در تامین زندگی بهتر و مناسب در محل زندگی قبلی خود موقعیتی نداشته و به امید کسب زندگی بهتر و درآمد بیشتر از روستا به شهر مهاجرت و به اجبار در حاشیه شهرها اسکان پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۳۴۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 23 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سردار نور علی یاری اظهار کرد: حاشیه نشینی یک پدیده اجتماعی است که به دلیل عدم یکسانی بافت فرهنگی، ساکنان مناطق حاشیه نشین درگیر انواع و اقسام آسیب های اجتماعی می شوند و در واقع زمینه های ارتکاب جرم در افراد حاشیه نشین شهرها بیش از جاهای دیگر است.


فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر لزوم واکسیناسیون اجتماعی برای درمان و مقابله با پدیده حاشیه نشینی، گفت: بین حاشیه ‌نشینی و بزهکاری اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.

سردار یاری تاکید کرد: جوانان این مناطق با فرهنگ خاص خود روزها عازم شهر می شوند تا کاری پیدا کنند که عمدتا بدلیل کمی آموزش و تخصص کار پیدا نمی کنند و به شکل زائده شهری در می آیند که خود موجب سوق دادن افراد به سمت جرم می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بین حاشیه‌ نشینی و بزهکاری اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد، یادآور شد: توانمندسازی محلات حاشیه نشینی و اجرای طرح واکسیناسیون محیطی و اجتماعی در مقابل جرم و آسیب های اجتماعی، تامین امنیت و عدالت اجتماعی، کاهش نابرابری­های اقتصادی و فرهنگی در بین قشرهای مختلف جامعه و مناطق مختلف حاشیه شهر ها می تواند از بروز آسیب های اجتماعی و جرایم در این مناطق بکاهد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: هم اکنون محله های حاشیه نشین در شهر ایلام شناسایی شده اند که باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام و مجموعه مدیریت شهری نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سردار یاری با اشاره به اهمیت تامین امنیت آحاد مردم گفت: تامین امنیت لازم برای مناطق حاشیه نشین توسط نیروی انتظامی بسیار ضروری است که ماموران پلیس برنامه های زیادی برای این امر دارند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار