معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، از نفوذ سامانه بارشی قوی به جو منطقه خبر داد و گفت: این سامانه از روز شنبه تا دوشنبه آینده بارش های بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 22 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،علی محمد زورآوند روز پنجشنبه اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای قوی و بارش زا، از روز شنبه تا اوایل روز دوشنبه جو منطقه را تحت تاثیر گرفته که ضمن افزایش دمای شبانه، به تناوب سبب بارندگی سنگین، همراه با وزش باد و رعد و برق در سطح استان می شود.
وی با بیان اینکه تمرکز و شدت بارش از عصر روز شنبه تا عصر روز یکشنبه خواهد بود، افزود: این بارش ها علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی ممکن است سبب وقوع سیلاب در نقاط مستعد شود.
زورآوند خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیشترین بارش این سامانه در نیمه غربی و نواحی شمالی استان اتفاق بیفتد و میانگین بارش ها را در سطح استان به 60 تا 80 میلیمتر برساند.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه یادآوری کرد: بارش علاوه بر ارتفاعات، در گردنه‌های مرتفع استان، بتدریج به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.
وی گفت: وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات و رگبار پراکنده تگرگ و صاعقه از پدیده های احتمالی سامانه بارشی هفته آینده خواهد بود.
زورآوند همچنین حداکثر دمای هوای امروز شهر کرمانشاه را 11 درجه بالای صفر عنوان و اظهار کرد: پیش بینی می شود دمای امشب نیز در سردترین حالت به 2 درجه زیر صفر برسد.
وی در پایان گفت: گرمترین نقطه امروز استان، شهرستان قصرشیرین با دمای 14 درجه بالای صفر و سردترین نقطه نیز امشب شهرستان های کنگاور، سنقر و کلیایی، اسلام آبادغرب و دالاهو با دمای سه درجه زیر صفر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار