دادستان کرمانشاه از 'برخورد بدون اغماض' دستگاه قضایی استان با موضوع برنامه جنجالی 'شب شعر قندپهلو' در دانشگاه رازی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 22 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،‌ محمدحسین صادقی ظهر پنجشنبه 2 دی در نشستی خبری گفت: تعقیب قضایی این مراسم از فردای برگزاری آن در دستور کار دادستانی بوده است.
به گفته دادستانی کرمانشاه 'ساحت اولیا و انبیا الهی هرگز نباید دستمایه طنز و رفتارهای خارج از عرف و اخلاق اسلامی قرار گیرد و محیط دانشگاهی باید از چنین فضایی مبرا باشد.'
وی افزود: فضای دانشگاه باید بر ایجاد نشاط و پویایی در عرصه علم و دانش، فرهنگ و تربیت اخلاقی متمرکز باشد تا برای دیگران هم فضایی مطمئن ایجاد شود و کسانی هم که در محیط دانشگاه فعال هستند باید نسبت به این موضوع هشیار باشند.
21 آذر برنامه ای با عنوان 'شب شعر قند پهلو' در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد که در آن اشعار ساختار شکنانه ای قرائت شد.
این موضوع با اعتراض مقامات ارشد و علمای شیعه و اهل سنت استان همراه شد.
اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه روز دوشنبه 29 آذر در این باره گفت: آنچه در مراسم شعر قرائت شده هم مسلمانان و هم پیروان سایر ادیان توحیدی را ناراحت کرده چرا که در این ‌ ‌‌‌مراسم در قالب به اصطلاح شعر اما در واقع خزعبلات و مزخرفات نسبت به انبیا بی ادبی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار