کد خبر: ۳۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 13 May 2015

به گزارش تابناک یزد، محمدرضا تابش، شب گذشته در جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس جمهور ضمن تقدیر از گروه و هیئت چالاکی که معاون رئیس جمهور را همراهی کردند،‌ اظهار داشت: امیدواریم در سفرهای آینده گروه همراه بتوانند به شهرستان‌های مختلف استان یزد سفر کرده و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند.

وی عنوان کرد: یزد، کانون ثبات و پایداری در دل کویر و تبلور تمدن و فرهنگ اسلامی است به همین دلیل باید از این فرهنگ و تمدن حفاظت کنیم.

تابش، اتکا به سرمایه‌های مادی و معنوی که در جای‌جای استان یزد وجود دارد را اقدامی ارزنده در این مسیر دانست و افزود: باید ظرفیت‌های استان را بشناسیم تا بتوانیم برای مردم رفاه و آسایش به ارمغان آوریم.

نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: توقع مردم و مسئولان استان یزد، پول و بودجه نیست زیرا یزد خود به اندازه کافی ظرفیت‌های بزرگی برای درآمدازیی دارد اما انتظار ما این است که دولت مصوباتی داشته باشد تا پیشرفت استان را رقم بزند.

تابش، آب را اصلی‌ترین مشکل استان یزد دانست و عنوان کرد: حواله کردن مسئله آب به خودیاری مردم، غیرمسئولانه است و از دولت استدعا داریم به دلیل وجود بحران آب در یزد، طرح‌های مطالعه شده و کارشناسی شده در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد و طرح قطعی برای انتقال آب در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه آب شرب و بهداشت، درست و جدی عمل شود، انتقال آب به استان یزد ظرف چند سال محقق خواهد شد.

تابش ادامه داد: راه‌های انتقال آب از دریای خزر و خلیج‌فارس مطالعه شده و برای مصارف کشاورزی‌، گلخانه‌ها و صنایع استان می‌توان از این منبع آبی استفاده کرد اما هزینه‌های آن باید تامین شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس در مورد قراردادهای بیع فاضلاب در استان نیز عنوان کرد: این قراردادها در شهرستان‌هایی نظیر اردکان و بافق امضا شده و به نظر می‌رسد آبگردانی راهکار خوبی برای استان کم‌آبی نظیر یزد باشد اما مشکل اصلی اینجاست که فرصت‌ها به تدریج از دست می‌رود.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان یزد را معادن دانست و افزود: معادن جزو انفال هستند و اینکه دولت پروانه بهره‌برداری بگیرد و بخش قابل توجهی از منافع این معادن سهم دولت باشد و مردم مناطق دارای معدن از آن بهره‌ چندانی نبرند، غیرمنصفانه است.


فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار