به گزارش تابناک، مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه:
قبادی گفت: ذخیره تمامی مشخصات افراد و امکان به روز کردن مشخصات بسیار مناسب از امکانات کارت ملی هوشمند است.
کد خبر: ۳۴۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 21 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، مدیرکل اداره ثبت احوال کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ثبت احوال به عنوان یکی از قدیمی ترین نهاد و دستگاه های کشور بوده و در سال 89 روز 3 دی را به نام این دستگاه نام گذاری کردند.

علیرضا قبادی با بیان اینکه با  پیشروی رویکرد نظام به سمت دولت الکترونیک و رویکرد مردم به دنیای مجازی جای احراز هویت در فضای مجازی خالی بود، افزود: این کارت ابزاری است برای اینکه هویت فرد در فضای مجازی شناخته شود،  ذخیره تمامی مشخصات افراد و امکان به روز کردن مشخصات بسیار مناسب از امکانات کارت ملی هوشمند است.

وی با اشاره به مزایای تصدیق هویت گفت: کارت هوشمند ملی به تصدیق هویت در فضای مجازی کمک میکند و این به وسیله عکس اسکن شده افراد و تصدیق بیو فیزیکی اثر انگشت موجود در کارت ملی هوشمند صورت گرفته و در یک تراشه مزایای اصلی این کارت نهفته شده است.

قبادی افزود:  همچنین با صدور شناسنامه های جدید آمار تخلفاتی مانند جعل شناسنامه به صورت چشم گیری پایین آمد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با در خصوص همکاری مردم با ثبت احوال استان گفت: مردم ثبت ولادت مولود تا 15 و فوت متوفی تا 10 روز را به انجام رسانده، شناسنامه های فرسوده با عکس های قدیمی که در مرحله احراز هویت با مشکل مواجه می شوند را در اسرع وقت تعویض کرده، به روز رسانی اطلاعات و مشخصات فردی با حضور در دفاتر پیشخوان و اداره ثبت احوال، و در خصوص تعویض کارت ملی و انجام مراحل مربوطه ، بلافاصله پس از دریافت پیامک نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

قبادی با بیان اینکه هر در هر 15 روز اطلاعات ولادت و وفات به روز می شود، گفت: با بهره گیری از توان دهیاران، شورای اسلامی شهر، شبکه بهداشت درمان شهر و روستا، 99و 7دهم درصد از وقایع ولادت و 99و 2 دهم درصد از وقایع فودت در مهلت قانونی در سامانه اینترنتی این اداره کل ثبت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار