نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مشکلات بخش فرهنگ را با نگاه دستوری قابل حل ندانست و گفت: سیاستگزاری و مدیریت صحیح فرهنگی در پیوستگی آن با واقعیات جامعه و فاقد نگاه دستوری است.
کد خبر: ۳۴۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا تابش در دیدار با جمعی از فعالان و دست اندرکاران حوزه فرهنگ این شهرستان اضافه کرد: بخش فرهنگ فاقد یک راهبری منسجم برای مدیریت ایده ها، نخبگان و پیگیری مشکلات سخت افزاری است که به همین دلیل هر روز شاهد چالش جدیدی در این عرصه هستیم.
تابش ادامه داد: عدم تعامل مناسب و همپوشانی دستگاه های مرتبط فرهنگی نیز از مشکلاتی است که باعث هدر رفت منابع زیادی شده و اثرگذاری برنامه ها را کاهش داده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر توجه به مخاطبین و اصل اقناع در فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: باید سلایق مختلف دیده شود و هیچگاه نگاه های فردی و سیاسی بر فرهنگ چیره نشود.
تابش با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گفت: هر چند مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات، معظل جدی در سالهای اخیر است ولی قطعا با مدیریت صحیح و استفاده از نیروی انسانی خلاق که در این بخش با فراوانی بالا وجود دارد، می توان کارهای ماندگاری را انجام داد.
وی با تشکر از فعالیت های صورت گرفته در شهرستان اردکان، در عین حال آن را متناسب با پتانسیل ها و نیاز شهرستان ندانست و خواستار تلاش بیشتر مسئولان در این زمینه بر مدار قانون گرایی و خرد جمعی شد.
تابش همچنین بر پیگیری مسائل فرهنگی در شهرستان با لحاظ رهنمودهای مقام معظم رهبری، قوانین بالادستی و با فرجه زمانی و سعه صدر کافی تاکید کرد.
نماینده مردم اردکان در ادامه به اهم موضوعات شهرستان پرداخت و با اشاره به صنعتی شدن منطقه و مزیت ها و تبعات آن اظهار داشت: انتظار دارم همه واحدهای صنعتی به تعهدات اجتماعی خود عمل نمایند و مدیران و کارآفرینان همشهری نیز که دل در گروی اعتلای شهرشان دارند؛ باید بطور جدی وارد این عرصه شوند.
در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان و فعالین عرصه فرهنگ و هنر برگزار شد، ضمن ارائه و بحث پیرامون مسائل مختلف فرهنگی شهرستان، مقرر شد تا برای تصمیم گیری درخصوص برخی مشکلات مطرح شده، کارگروه هایی با مشارکت متخصصین امر تشکیل گردد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار