عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مساله وحدت سیاسی نیست بلکه عقل حکم می کند همه با هم وحدت داشته باشیم چرا که اگر وحدت نداشته باشیم در عمل جاده را برای دشمن صاف کرده ایم.
کد خبر: ۳۴۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 17 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،آیت الله حسن ممدوحی روز شنبه در خصوص راهکارهای رسیدن به وحدت افزود: لازم است که اختلاف ها را کنار بگذاریم و بر روی نقاط مشترک یکدیگر کار بکنیم، ما با اهل سنت در خدا و پیامبر و قرآن نقطه مشترک داریم، حتی با مسیحیت نیز در بحث خداشناسی، پیامبر شناسی و معادشناسی اشتراک داریم.
وی با بیان اینکه مساله وهابیت از دنیای اهل تسنن جداست، ادامه داد: باید مراقب افکار خطرناک این گروهها بود و اگر وهابیت را کنار بگذاریم می شود، گفت که تمام اهل تسنن برادران ما هستند کما اینکه خود مذاهب چهارگانه اهل تسنن نیز وهابیت را قبول ندارند.
آیت الله ممدوحی گفت: چهره واقعی اسلام همان سیره رسول الله و امیرالمومنین است و امروزه نیزهمان چیزی است که مقام معظم رهبری می گوید، لذا مسایلی مانند داعش تحمیلی به دنیای اسلام است برای آنکه چهره واقعی اسلام را خدشه دار کند.
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: هر حرکتی چه از جانب شیعیان و چه از جانب اهل تسنن که موجب اختلاف و به هم خوردن وحدت بشود به فتوای علمای دین حرام است.
وی تاکید کرد که مداحان ما نیز در عزاداری ها مراقب باشند تا کلام تفرقه افکنانه ای بر زبان جاری نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار