کد خبر: ۳۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 12 May 2015
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران گفت: اختصاص سهمیه یک درصدی داروهای خاص به این استان جوابگوی نیاز بیماران نیست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد آزاد بخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح چگونگی تعیین سهمیه داروهای خاص برای استان های کشور ، افزود : واردات اندک برخی اقلام دارویی از خارج از کشور و محدود بودن تولید اقلام دیگر دارویی در کشور سبب شده تا وزارت بهداشت بر اساس سهیمه این داروها را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دهد.

وی سهمیه تخصیص داروهای خاص به دانشگاه علوم پزشکی مازندران را ناعادلانه توصیف کرد و ادامه داد : در حالی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران با زیر پوشش داشتن حدود سه میلیون نفر جمعیت و وجود تعداد زیاد بیمارستان و بالا بودن آمار پزشکان متخصص و فوق تخصص فقط یک درصد سهمیه داده شده که برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور با جمعیت کمتر از مازندران سهمیه بیشتری گرفتند.

آزاد بخت ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت با تجدید نظر در سهمیه مازندران و اختصاص بیشتر دارو ، مشکل بیماران خاص و خانواده های آنان را در استان رفع کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران سیاست دولت تدبیر و امید را در تامین داروهای موردنیاز مردم قابل قدردانی دانست و گفت : خوشبختانه با اقدامات انجام شده کمبود دارو از 159 به 29 قلم کاهش یافته است .

آزاد بخت همچنین در این مصاحبه از تجویز و مصرف بالای آمپول دگزامتازون در مازندران انتقاد کرد و گفت که پارسال 900 هزار عدد آمپول دگزامتازون در استان تزریق شد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح پزشک خانواده استفاده از داروهای غیرضروری در میان مردم کاهش یابد .

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مازندران نیز خبرداد و گفت که این همایش دو روزه 23 و 24 اردیبهشت ماه امسال در ساری برگزار می شود .

وی افزود : غذا ، دارو ، آزمایشگاه و تجهیزات پزشکی از محورهای سخنرانی این همایش است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار