معلولان ضایعه نخاعی استان یزد و شهرستان اردکان در زیارتگاه حوض عباس این شهرستان گردهم آمدند.
کد خبر: ۳۴۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 17 December 2016

به گزارش تابناک یزد،نماینده انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان یزد در گردهمایی معلولان ضایعه نخاعی در زیارتگاه حوض عباس اظهار داشت: وقتی یک فرد به هر علتی دچار معلولیت می‌شود، دوران دشواری را برای درک و پذیرفتن شرایط جدیدش سپری می‌کند که در این دوران، اجتماع می‌تواند نقش موثری را در فراهم کردن آرامش برای معلولان ایفا کند اما هنوز این شرایط مهیا نیست.

محمد میهن‌پور ادامه داد: معلولان از نگاه ترحم‌آمیز مردم ناخشنود هستند و احساس می‌کنند باید به مردم عادی آموزش‌هایی پیرامون برخورد با افراد معلول جامعه داده شود.

نماینده انجمن ضایعه نخاعی یزد با بیان اینکه معلولان مثل افراد سالم عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند اما نمی‌توانند از خدمات و امکانات شهر استفاده کنند، بیان کرد: تمام ادارات موظفند نسبت به مناسب‌سازی محیط اقدام کنند اما متاسفانه اکثر نهادهای دولتی و حتی خود شهرداری‌ها نیز این اقدام را انجام نداده‌اند و یا فقط با گذاشتن یک رمپ کنار در ورودی از مسئولیت خود سر باز زدند در صورتی که وجود آسانسور، سرویس بهداشتی مخصوص معلولان، مکان گویا برای نابینایان و ... در ادارات دولتی الزامی است.

به گزارش فارس، این گردهمایی به همت انجمن معلولان و تعدادی از خانواده‌های معلولان ضایعه نخاعی اردکان و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، شورای اسلامی شهر و بهزیستی شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش فارس، در حال حاضر 2 هزار و 400 معلول در شهرستان اردکان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که 30 نفر از این تعداد را معلولان ضایعه نخاعی تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار