معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تحقق سیاست هر خانواده روستایی یک امدادگر توسط هلال احمر استان دنبال می شود.
کد خبر: ۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳ 08 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضربی عصر شنبه در نشست هم اندیشی دبیران کانون های روستایی جمعیت هلال احمر اردبیل تصریح کرد: «هر خانواده یک امدادگر» سیاستی است که طی سال های اخیر محور آموزش ها و تربیت نیروهای امدادی هلال احمر بوده است.

وی تاکید کرد: در واقع این سیاست در راستای توانمند سازی خانواده ها برای مواجه با شرایط بحرانی بوده و به منظور توسعه بازوهای یاری گر هلال احمر مورد توجه است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان افزود: تربیت نیروهای امدادی در روستاها به دلیل دوری از امکانات به شدت مورد توجه است و انتظار می رود کانون های روستایی در این خصوص فعالیت کنند.

ضربی تصریح کرد: کانون های روستایی باید زمینه مناسب را جهت بهبود سطح زندگی مردم روستاهای استان فراهم کنند تا ساکنان روستاها از سطح زندگی مناسبی برخوردار باشند.

وی افزایش آگاهی و مهارت جوانان روستایی را در صدر برنامه های آموزشی کانون های روستایی دانست و گفت: هر چقدر جوانان روستایی از سوانح و نحوه کمک رسانی در آن اطلاعات مناسبی داشته باشند، به همان اندازه می توان امیدوار به کاهش تلفات شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان معتقد است با آموزش امدادگران در خانواده های روستایی بسیاری از مشکلات مدیریت حوادث کاهش خواهد یافت.

ضربی خواستار مشارکت و همکاری دبیران کانون های روستایی با امامان جماعات و اعضای شورای اسلامی روستاها شد و تاکید کرد: کانون ها باید از ظرفیت دستگاه های دیگر نیز در برنامه های خود استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار