مردم شهرستان ایوان از افزایش قیمت گوشت طی هفته های اخیر گلایه مندند.
کد خبر: ۳۴۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ جامعه از اقشار مختلفی تشکیل شده است که بر اساس توان خود اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود می کنند ، یکی از  این اقلام  که در سبد معيشتي اكثريت آحاد خانوارهاوجود دارد ، گوشت قرمز است.

طی هفته های اخیر از لحاظ قیمت، این محصول در سطح بازارشهرستان با نوساناتی روبرو شد که افزایش  5هزار تومانی رادرپی داشت،حتی درخطبه های هفته گذشته نماز جمعه شهرستان ،"حجت الاسلام لروند"؛ امام جمعه شهرستان،بر لزوم جلوگیری از افزایش قیمت و نظارت بر واحدهای توزیع کننده گوشت تاکید نمودند.

خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به سراغ یکی از شهروندان رفته تا موضوع را پیگیری نماید.

ع-محمدی یکی از شهروندان ایوان گفت: همانطور می دانید در سبد معیستی تمامی خانواده ها گوشت به عنوان یک ماده غذایی که دارای اهمیت فروانی است گنجانده شده است ،حتی پزشکان و کارشناسان مصرف چند وعده در هفته را توصیه نموده اند.

محمدی اظهارکرد:سطح توان خرید افراد در جامعه با یگدیگر متفاوت است، شاید این افزایش 5هزار تومانی در سطح شهرستان برای قشر خاصی زیاد دارای اهمیت نباشد اما افرادی در جامعه هستند که  توان پرداخت این افزایش قیمت را ندارند .

وی افزود:لازم وضروری است که مسئولین مربوطه در راستای جلوگیری از افزایش بی رویه این محصول نظارت بیشتری داشته باشند.

عدم تناسب عرضه و تقاضاوصادرات عامل گرانی گوشت در شهرستان ایوان

"امید علی عزتی”؛ رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ایوان ، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد،طی دو هفته گذشته با افزایش قیمت گوشت در سطح شهرستان روبرو شده ایم ،که این امر نه تنها شهرستان را دربرگرفته است بلکه استان نیز با این افزایش قیمت روبرو شده است.

عزتی گفت: از دلایلی که با افزایش قیمت روبرو شده ایم عدم تناسب عرضه و تقاضا وصادرات دام زنده است،متاسفانه میزان گوشت موجود در شهرستان جوابگوی کامل نیاز شهروندان نیست و همین عامل باعث افزایش قیمت شده است.

وی افزود:اگر این روند ادامه داسته باشد احتمال افزایش قیمت وجود دارد ،اما این بدان معنا نیست که نظارت بر واحدهای عرضه وجود نداشته باشد .

عزتی تصریح کرد:طی چند روز گذشته چندین واحد در مناطق شهرستان مرتکب گران فروشی شده بودند که با تشکیل و تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم ارجاع داده شدند./م
 
 
 
 
منبع:جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار