فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون عملیات لرزه نگاره برای اکتشاف نفت در محدوده یک هزار و 400 کیلومتر مربع در شهر مرزی نفت شهر در حال انجام است.
کد خبر: ۳۴۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 13 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، فرامرز اکبری روز سه شنبه در جلسه هماهنگی مدیران موسسه اکتشاف نف (ژئوفیزیک دانا) وابسته به شرکت ملی نفت ایران با مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط قصرشیرین افزود: نزدیک به 9 ماه است که فعالیت این موسسه در شهرستان در حال انجام است و تاکنون سه هزار چشمه دینامتی برای لرزه نگاری برداشت شده است.
وی اظهار کرد: محدوده فعالیت این موسسه در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب با تمرکز در شهر مرزی نفت شهر و بخش سومار است.
وی مدت زمان اجرای این طرح را 20 ماه اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار نیرو در بخش های مختلف پیمانکاری، کارگری و تکنیسن برای انجام عملیات لرزه نگاره اکتشاف نفت در شهر مرزی نفت شهر از توابع قصرشیرین مشغول فعالیتند.
وی اضافه کرد که با توجه به حجم بالای بیکاری در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب باید به کارگیری نیروهای بومی در این طرح در اولویت باشد.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: انجام این فعالیت یک کار جهادی است و به گفته کارشناسان این موسسه، برای انجام اکتشاف نفت کار حفاری تاکنون 29 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اکبری گفت که با توجه به حجم فعالیت این طرح برای انجام حفاری، الزام های زیست محیطی، منابع طبیعی و مرزی باید رعایت شود تا منجر به توسعه پایدار شود.
نفت شهر از توابع شهرستان مرزی قصرشیرین است که هم اکنون روزانه 11 هزار بشکه نفت از 18 حلقه چاه نفتی فعال آن استخراج می شود.
این میزان استخراج توسط خطوط انتقال به پالایشگاه کرمانشاه برای بهره برداری انتقال داده می شود.
نفت شهر 26 حلقه چاه نفتی دارد که از این تعداد 18 حلقه چاه فعال است.
بخش سومار متشکل از 17 روستا و شهر نفت شهر است که نفت شهر در منطقه صفر مرزی با عراق قرار دارد. این شهر زمانی دارای تاسیسات پالایشگاه و بهره برداری نفت با 26 حلقه چاه نفتی بود ولی در آغاز جنگ تحمیلی همه امکانات شهری و تاسیساتی آن ویران شد.
بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق 86 کیلومتر مرز دارد. این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست.
تاسیسات نفتی این منطقه که در 230 کیلومتری کرمانشاه و 60 کیلومتری قصرشیرین واقع شده و پس از پایان جنگ تحمیلی به صورت موقت بازسازی و در مدار تولید قرار گرفت و هم اکنون نفت چاه های نفت شهر استحصال و از طریق خط لوله به پالایشگاه کرمانشاه منتقل می شود. 
نفت شهر قبل از جنگ تحمیلی پنج هزار تن جمعیت داشت که پس از پایان جنگ تحمیلی به علت شرایط موجود و حضور نیروهای نظامی و میادین مین، بازگشت مردم به این شهر انجام نشد و بازسازی نیز صورت نگرفت.
هم اکنون اقدام های خوبی در حوزه مین روبی انجام شد و همه اراضی کشاورزی اطراف آن از وجود مین پاکسازی و شرایط برای بازگشت مردم و بازسازی منازل آن ها فراهم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار