فرماندار سنقر و کلیایی گفت: به منظور حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، فعالیت واحدهای عرضه کننده مرغ زنده و پرکنده به صورت غیربهداشتی در این شهرستان ممنوع است.
کد خبر: ۳۴۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، یاور محمدی روز دوشنبه در جلسه شورای بهداشت سنقر و کلیایی با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اول شهرستان است، گفت: مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان مایحتاج خود را از مراکز عرضه مجاز مرغ بهداشتی که زیرنظر شبکه دامپزشکی است، تهیه نمایند.
وی افزود: تاکنون هیچ گونه علائمی در خصوص آنفلوآنزای نوع حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده اما با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان به این منطقه، اقدام های پیشگیرانه در دستور کار شورای بهداشت قرار گرفته است.
فرماندار سنقرو کلیایی همچنین خودداری از هرگونه شکار پرندگان وحشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسط شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی، بایستی کلاسهای آموزشی در این خصوص برای مدیران مدارس، شوراها و دهیاران روستاها برگزار شود.
محمدی، لزوم بازدید مسوولان شهرستان و اعضا کارگروه از کشتارگاه های صنعتی مرغ و دیگر اماکن مورد نیاز و مقایسه آن با کشتار نامناسب مرغ در بعضی از اماکن را مورد تاکید قرارداد و از مردم خواست نسبت به مسایلی که بهداشت محیط و سلامت جامعه را دچار مخاطره می نماید حساس بوده و در اجرای طرحهای ارتقا سلامت، مسوولان اجرایی را همراهی نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار