معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با اشاره به بحران آبی استان یزد و بهره‌مندی از نیروی متخصص و ماهر علمی در تولید دانش‌ و فناوری گفت: یزد نیازمند توسعه صنایع کم آب‌خواه است.
کد خبر: ۳۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 12 December 2016

به گزارش تابناک یزد،ذبیح‌الله زارع اظهار داشت: استان یزد ظرفیت‌های تولید و اقتصادی زیادی دارد اما متاسفانه با بحران بی‌آبی مواجه است که باید به سمت صنایع کم‌آبخواه گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر صنایعی متناسب با نیاز استان یزد و توجه به کم‌آبی استان احداث شده است ادامه داد: ایجاد واحد تولیدی در زمینه برق و الکترونیک و تولید کاغذ از سنگ نمونه‌ای از این صنایع است که نیاز به آب ندارد و آلایندگی نیز نداشته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی کارخانه‌هایی چون تولید کاغذ از سنگ آهک در این استان اضافه کرد: وجود منابع معدنی در این استان یکی از دلایل احداث و راه‌اندازی این واحد صنعتی در استان بوده که از مزیت‌های نسبی یزد به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تولید کاغذ از آهک به آب نیاز ندارد و از صنایع بی‌نیاز به منابع آبی به شمار می‌رود عنوان کرد: شیوه جدید تولید کاغذ در این استان نیازی به چوب و قطع درختان هم ندارد و برخلاف واحدهایی که با مشکل بهره‌برداری از جنگل‌ها روبه‌رو هستند این واحد مشکلی نخواهد داشت چراکه خوراک اولیه تولید از معادن تامین خواهد شد.

زارع با بیان اینکه یزد می‌تواند قطب تولید کاغذ سنگی در کشور شود افزود: تامین مواد اولیه این واحدها با اندک فرآوری به دست خواهد آمد ضمن اینکه در کمترین زمان و کاهش هزینه‌ها، محصول نهایی به تولید خواهد رسید.

وی از دیگر مزیت‌های استان یزد را وجود دانش فنی و فناوری مورد نیاز صنایع برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از متخصصان و مهندسان در استان یزد ماشی‌آلات و تجهیزات مورد نیاز برخی صنایع را طراحی و کرده و اقدام به ساخت می‌کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی یزد مزیت‌های دیگر استان را دسترسی به خطوط ریلی و قرارگیری در شاه‌راه مواصلاتی کشور برشمرد و گفت: وجود گمرک و حمل و نقل سریع هم از مزیت‌های نسبی استان برای سرمایه‌گذاری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار