به گزارش تابناک؛
کمبود سیلندر گاز مایع در بخش نوسود شهرستان پاوه بدلیل داشتن متقاضی زیاد و برودت هوا باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است.
کد خبر: ۳۴۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 11 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، بخش نوسود شهرستان پاوه شامل دو شهر نودشه و نوسود می باشد که از شاید گفت از معدود شهرهای کشور می باشند که فاقد گازکشی شهری می باشند. بیشتر امورات مربوط به پخت و پز و استحمام و بخاری و...این دو شهر مرزی و کوهستانی با استفاده از نفت و سلیندر گازهای مایع دو شرکت بوتان و ایران گاز سپری می شود.

برهمین اساس باخبر شدیم که در طی چند مدت اخیر نبود سیلندرگاز مایع و توزیع نامناسب آن باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان این بخش شده است.

در این راستا یکی اهالی روستای مرزی دزآور گفت : کمبود سیلندر گاز مایع و توزیع نامناسب آن باعث مشکلات فروانی برای مردم مرزنشین روستاهای بخش نوسود شده است.

این شهروند اظهار داشت : سیلندرهای گاز در شهر نودشه و نوسود توزیع می شوند و نمایندگان توزیع در محل روستاهای مرزی دزآور ، کمینه ، هانه گرمله و... حضور پیدا نمی کنند و اگر پیرمرد یا پیرزنی فرزند یا کسی را نداشته باشد که بتواند عازم شهرهای مذکور برای سیلندر گاز شود عملا در این سرما با مشکلات بسیاری روبرو می شود.

این مرزنشین از مسئولان خواست پیگیر این موضوع و رفع مشکلات مردم مرزنشین این روستاها باشند.

بخشدار نوسود در این باره گفت : در یک ماه اخیر بدلیل سردسیر بودن منطقه و برودت هوا متقاضی سیلندرهای گاز مایع در این بخش افزایش داشته و علی رغم اختصاص بیشترین سیلندر گاز در استان کرمانشاه به این بخش متاسفانه بدلیل تقاضای بالای شهروندان مشکلاتی به وجود آمده است.

سعدی مصطفی زاده با بیان اینکه موضوع پیگیری شده است و مسئولان مربوطه در جریان امر قرار دارند اظهار داشت : بنظر می رسد کمبود ارائه گاز مایع به صورت سیلندر یک مشکل استانی و حتی کشور است که با توجه به نبود گازکشی در بخش نوسود و داشتن متقاضی فروان در این بخش مشکلات برای شهروندان به وجود آمده است.

وی گفت : با پیگیری های انجام شده و همکاری مسئولان شهرستان و استان این مشکل نسبتا حل شده است و برای تامین سیلندر گاز مایع به نسبت تقاضا اقدامات لازم انجام شده است که در اسرع وقت این مشکل حل می شود.

گفتنی است شهرهای مرزنشین نوسود و نودشه از معدود شهرهای فاقد گاز شهری (لوله کشی) می باشند که عملیات گاز رسانی به این دو شهرکوهستانی در گیرو دار کاغذ بازی های اداری ما بین شرکت گاز استان و اداره راه و شهرسازی می باشد و هنوز عملیات گاز رسانی این دو شهر آسیب دیده مرزی از جنگ تحمیلی اجرایی نشده است .

خبرنگار:  فرهاد صالحی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار