کد خبر: ۳۴۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 11 December 2016
به گزارش تابناک یزد، تعداد 384 خیر اردکانی در طرح محسنین (حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم) با این نهاد همکاری می کنند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان به تشریح وضعیت طرح‎های مشارکت های مردمی در این شهرستان پرداخت.

یدالله مروتی مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان با بیان اینکه مردم خداجوی شهرستان اردکان در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند افزود: طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)،صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی است.

وی با بیان اینکه نیکوکاران اردکانی در هشت ماهه ابتدای سال جاری بیش از سه میلیارد و600 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند، افزود: تعداد 30 هزار و 295 صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع شده است و اهتمام و همکاری نیکوکاران و خیران اردکانی با این نهاد در جهت کمک و مساعدت به نیازمندان وصف ناشدنی و ستودنی است.
مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان با بیان اینکه تعداد 384 خیر اردکانی در طرح محسنین( حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم) با این نهاد همکاری می کنند، افزود: تعداد 926 خانواده تحت حمایت این نهاد در شهرستان اردکان هستند و از این تعداد 82 خانوار از حمایت مادی و معنوی حامیان نیکوکار در طرح محسنین استفاده می کنند و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 665 میلیون ریال توسط خیران اردکانی به این خانواده‎ها مساعدت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 60 درصدی داشته است.

مروتی تصریح کرد: هم اکنون تعداد 89 یتیم از حمایت 815 حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام استفاده می کنند و در هشت ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و 206 میلیون ریال توسط حامیان به ایتام تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به فریضه الهی زکات، بر ضرورت ترویج واحیای فریضه پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: بیش از یک میلیارد و 586 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان شهرستان اردکان در هشت ماهه امسال پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان نقش بی‌بدیل جامعه روحانیت را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و تصریح کرد: روحانیون با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.
وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، تصریح کرد: زکات  در دین مبین اسلام مورد تاکید بالایی قرار دارد و با توجه ویژه به این فریضه، می توان فقر را از جامعه اسلامی کنار زد، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگانها و همچنین مشارکت مردمی انجام شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار