مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد:
محمودرضا نیازی گفت: در برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد تعداد 700 مورد بازرسی فنی برای این اداره کل در سال 95 در نظر گرفته شده بود که تعداد 850 مورد بازرسی انجام شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد کرمانشاه صورت گرفته است که نشان دهنده پوشش 121 درصدی برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد است.
کد خبر: ۳۴۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 11 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل و به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و استمرار کیفیت محصولات تولیدی از ابتدای سال جاری تا کنون 850 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

محمودرضا نیازی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس تعداد واحدهای دارای پروانه استاندارد تحت پوشش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد تعداد 700  مورد بازرسی فنی برای این اداره کل در سال 95 در نظر گرفته شده بود که تعداد 850 مورد بازرسی انجام شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد کرمانشاه صورت گرفته است که نشان دهنده پوشش 121 درصدی برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد است.

مدیر کل استاندارد استان افزود: بر اساس ماده ۱۳ قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و اصلاحیه‌های بعدی آن مصوب مجلس شورای اسلامی، بازرسان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز هستند که از واحدهای تولیدی بازرسی به عمل آورند. بر همین اساس، قریب به تعداد 420 واحد توليدي و خدماتي تحت پوشش در استان فعاليت دارند که به‌صورت دوره‌ای، بازرسي و مورد ارزيابي كيفي قرار می‌گیرند و در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری و نتایج آزمون فرآورده نمونه برداری شده با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته باشد به واحد تولیدی اجازه داده می شود از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده نماید.

محمودرضا نیازی ضمن درخواست از مردم برای استفاده از محصولات دارای نشان استاندارد گفت: کالاهای تولید داخل که دارای نشان استاندارد هستند به لحاظ کیفیت با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته لذا همه ما باید با اعتماد به این نشان، تلاش کنیم که از مصرف کالای خارجی و وارداتی مشابه خودداری کنیم چرا که در این برهه از زمان مصلحت کشور در مصرف کالاهای تولید داخل است.

منبع: روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار