استاندار کرمانشاه خبر داد:
اسداله رازانی گفت :در برنامه بودجه امسال 149 میلیارد تومان به اعتبار به راه آهن اختصاص یافته بود که این مبلغ به 250 میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۴۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 09 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه؛ استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه ریزی که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوربرگزار شد، گفت: از طریق دفتر ریاست جمهوری، دفتر سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و همچنین پیمان کاران پیگیر پروژه راه آهن کرمانشاه هستیم.

دکتر اسدالله رازانی افزود: بودجه ی تعیین شده 149 میلیارد تومان بودم که 101 میلیارد دیگر به بودجه این پروژه اضافه شد.

وی با بیان اینکه این پروژه مشکل نقدینگی ندارد و طبق گفته آقای نوبخت، وزارت راه و پیمانکاران پروژه راه آهن تا 9 ماه آینده به بهره برداری میرسد، افزود: تلاش ما بر ان است این مدت را کاهش داده که بتوانیم راه آهن کرمانشاه را در دولت یازدهم به بهره برداری برسانیم.

استاندار گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه رتبه اول در بیکاری را در کشور دارد که برای برون رفت از این معضل و چالشها   نیازمند کمک بیشتر دولت برای ایجاد اشتغال و پیشرفت می باشد.

وی افزود : از جمله چالش های استان بحث فاضلاب شهری و آبشوران است  که با وجود دو رودخانه اصلی در شهر  وریخته شدن آنها به رودخانه قرسو باعث مشکلات فراوانی از جمله بوی بد آن برای مردم شده است که برای جمع آوری این فاضلاب و تکمیل تصفیه خانه به 75 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

رازانی تاکید کرد: امروز یکی از مهمترین چالش های استان مبحث بیکاری است و انتظار ما از دولت درمورد مصوبات سفرهای استانی ومصوبه سفر رهبری است که قرار شد سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده شوداجرا شود البته این پیشنهادماست در حالیکه مصوبه آن مربوط به برنامه پنجم توسعه است.

رازانی ریزگردها را از دیگر چالش های مهم استان برشمرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات پیش بینی شده برای این موضوع ومحقق شدن آن می توان ازاین چالش نیز عبور کرد        

استاندار با بیان اینکه کرمانشاه با توجه به وجود پتانسیل های بالا اما دارای چالش های فروانی نیز هست  گفت:از چالش دیگر که درسطح استان محلات حاشیه نشین است که همه از آثار هشت سال جنگ تحمیلی است و این در حالیست که امروز 35درصد از استان مختص به مناطق حاشیه ایاست و در برخی نقاط و شهرستانها از جمله جوانرود به 70 درصد می رسد.

رازانی ابراز داشت: از مهمترین  پتانسیل های استان همجوار بودن با مرز عراق است که امسال با تلاشهای فراوان توانستیم برای عبور زائرین به عتبات و عالیات از مرز سومار مسائل امنیتی را حل کردیم اما چون زیر ساخت آماده نبود، و مهمترین آن نبود آب شرب در مرز این امر محقق نشد.

ایشان با اشاره به بحث منطقه آزاد قصرشیرین افزود:یکی از اولویت های مهم استان تصویب این منطقه است که باعث ایجاد اشتغال ورونق اقتصادی در آن منطقه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار