نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: آیت الله دری نجف آبادی گفت: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف می‌تواند اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی بر جامعه اسلامی داشته باشد.
کد خبر: ۳۳۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 05 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در همایش وقف و رسانه که در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) برگذار شد با اشاره به هفته وقف و اهمیت آن گفت: قبل از کشف نفت بسیاری از کارها از طریق وقف پیش می رفت اما بعد از انقلاب عاجز بودیم، بعد از انقلاب حوزه تاسیس نشد، همان طور که برای مدارس و غیر انتفاعی ها کار کردیم برای حوزه ها هم باید کار کنیم.

وی ادامه داد: ما باید برای 81 میلیون نفر حوزه بسازیم و کار های بزرگی انجام دهیم  ما قبل از انقلاب آر پی چی نداشتیم اما الان موشک درست میکنیم در رابطه با روحانیت هم باید این طور باشد.

وی افزود: اسلام دستش را در جیب بیت المال نکرده است در جیب مردم کرده است و مشوق همه است به احسان و نیکوکاری تا قدم بلند بردارند و همه وظیفه داریم برای گسترش این کار خیر، تبلیغ وقف، مدیریت وقف و... در چارچوب کلی نظام تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف می‌تواند اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی بر جامعه اسلامی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در خارج جایزه نوبل و غیره وجود دارد که یک فرد آن را وقف کرده است که البته به افراد نادرستی داده می شود ما هم باید چنین تشویق ها و جایزه هایی داشته باشیم مثلا بگوئیم به هر کس که برای امام زمان کتاب نوشت ما جایزه می دهیم، باید تشویق کنیم چرا ما از این طرف کار های بزرگی انجام ندهیم.

آیت اله نجف آبادی به انحرافات در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: ما چگونه میخواهیم با علم و قمه زنی امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کنیم؟ دنیا در خاموشی به سر می برد باید در ایران در لبنان و دیگر کشور ها سریال درست کنیم.

وی تاکید کرد: ارشاد، مدیران و مسئولان به جای این که دعوا کنند که کجا چی بگذارند و نگذارند و در کشور آسیب راه بیاندازند و جنگ و جدال کنند با کم ترین هزینه کار های بزرگ انجام دهیم مگر زندگی علما چگونه بود؟ کم هزینه و پر فایده.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به همایش عظیم اربعین گفت: دشمنان نظام اسلامی مانع از انتشار حقایق می‌شوند باید در مقابل این اقدام دشمن بتوانیم از ظرفیت‌ها و امکانات برای ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی استفاده کنیم، مردم عنایت کنند به علما و بزرگان، حرمت آن ها بر همه ما لازم است.

وی در آخر رسانه ها را مورد توجه قرار داد و افزود: اربابان قلم و رسانه ها باید از این هنر خود در انعکاس حقایق جامعه و ارزش‌ها بهره بگیرند و با فحشا و فساد مقابله کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار