امام جمعه کنگاور گفت: این شهرستان در برگزاری و برپایی مجالس و آیین های مذهبی و شادی و عزاداری های اهل بیت (ع) الگوی خوبی است.
کد خبر: ۳۳۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 02 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد ایوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کنگاور با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: مردم متدین کنگاور در این روزها از اعمال و دعاهای وارده غافل نشوند و روح خود را در زلال ناب این دعاها همواره شستشو دهند.
ایوبی خاطرنشان کرد: روز دهم این ماه، ازدواج با برکت پیامبر گرامی اسلام با حضرت خدیجه (س) است و برکاتی از آن حاصل شده که بزرگترین آن وجود ذیجود بانوی بزرگ دو عالم فاطمه زهرا (س) می باشد، روزه در این روز مستحب شمرده شده است. 
امام جمعه کنگاور تصریح کرد: شب هفدهم ماه ربیع طبق روایات مشهور شیعه شب ولادت حضرت خاتم الانبیا (ص) و شب بسیار مبارکی است.
ایوبی یادآور شد: قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از دور و نزدیک، زیارت امیرالمومنین (ع)، زیارت جامعه کبیره و برپایی مجالس جشن و سرور و سخنرانی در منقبت آن حضرت از اعمالی است که در شب و روز هفدهم بسیار تأکید شده است. 
امام جمعه کنگاور تصریح کرد: روز هفدهم، روزی است که همه مردم بخصوص قشر جوان ما باید با سیره نبی مکرم اسلام آشنا شوند و راه و رسم زندگی را از آن بزرگوار بیاموزند و فاصله زندگی خود را با زندگی آن حضرت کم و کمتر نمایند.
وی در ادامه به استقبال بی نظیر مردم کنگاور از زائران اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و افزود: در اربعین امسال بیش از صد هزار زائر با طعام گرم در این شهرستان پذیرایی شدند که از همه افرادی که به زائران اباعبدالله (ع) خدمت کردند، قدردانی می کنیم.
ایوبی در پایان اظهار امیدواری کرد که به همت مسوولان و مردم دیگر آیین های مذهبی در این شهرستان همچون سالهای گذشته باشکوه و جلال خاصی که در شان مردم متدین شهرستان کنگاور باشد، برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار