مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو گفت: بارش شدید باران و وقوع سیلاب پنجشنبه شب، به چادرهای عشایر مستقر در این مناطق به ویژه در شهرستان قصرشیرین خسارت زد.
کد خبر: ۳۳۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 02 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،جواد مرادی روز جمعه افزود: بارش شدید باران شب گذشته باعث آبگرفتگی چادرهای عشایری در مناطق باباهادی و قلعه سبزی قشلاق قصرشیرین شد.
وی با بیان این که گروه های امدادرسانی بلافاصله برای رفع مشکل به محل حادثه اعزام شدند، اظهار داشت: امداد رسانی و تحویل چادر به عشایری که چادرها و کپرهای آنها تخریب شده بود از سوی جمعیت هلال احمر که به محل اعزام شده‌اند در دست انجام است. 
وی اضافه کرد که برآورد میزان خسارت وارده به زیرساخت های عشایر منطقه که در جریان بارندگی و سیلاب های اخیر دچار خسارت شده اند، توسط کارشناسان در دست بررسی است.
مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو گفت: امداد رسانی برای عشایر منطقه برای تامین مواد غذایی ، سوخت و دیگر امکانات اولیه مورد نیاز آنها صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه نیست.
مرادی ، جمعیت عشایر کوچ رو قصرشیرین را یک هزار و 590 خانوار با بیش از 9 هزار تن جمعیت شامل ایلات و طوایف خزل ، سنجابی، قلخانی ، گوران نام برد و اظهار کرد: این عشایر در مناطق سومار، خان لیلی ، نفت شهر ، بازی دراز، خسروی ، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک ، انجیربان ، گره صدف ، تنگه حمام ، پل شیرازی ، کنه کبود ، تق تق و حسین آباد مستقر هستند. 
این مقام مسوول ادامه داد: عشایر قصرشیرین با در اختیار داشتن 195هزار راس جمعیت دامی، در مجموع سالیانه سه هزار و 415 تن شیر ، 183 تن پشم ، دو هزار و 559 تن گوشت قرمز تولید می کنند.
مرادی گفت که تهیه مواد خوراکی ، مواد شوینده ، آرد و تعمیر و مرمت راه روستایی و ارایه خدمات بهداشتی و آموزشی با همکاری بهداشت و آموزش و پرورش از خدماتی است که از سوی این نهاد به عشایر منطقه ارایه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار